ד"ר אהרון בוזגלו
שיוך
קורות חיים
השכלה אקדמית
- תשפ"א: קורס דירקטורים, איגוד הדירקטורים הישראלי ואוניברסיטת בר אילן.
- תשס"ז - תשע"א: אוניברסיטת בר אילן, דוקטור לפילוסופיה (Ph.d), המחלקה לחינוך
- תשס"ה - תשס"ו: אוניברסיטת בר אילן, תואר מוסמך (M.A), המחלקה לחינוך, התמחות במנהל החינוך
- תשס"א - תשס"ד: מכללת ליפשיץ, ירושלים, תואר ראשון בחינוך (B.Ed), התמחות תנ"ך ותושב"ע, תוכנית 'מצוינים להוראה'; תעודת הוראה ורישיון הוראה
השכלה תורנית
- תשס"ו: הרבנות הראשית לישראל
- הסמכה לרבנות
- תעודת השכלה רבנית גבוהה
- תשס"א - תשס"ו: כולל לימודי רבנות בישיבת הכותל, ירושלים
- תשנ"ד - תשנ"ט: ישיבת הסדר, ישיבת הכותל, ירושלים
דרגות
דרגת מרצה, מכללת הרצוג בתחום חינוך וארגון וניהול מערכות חינוך מיום – 07.04.17.
תפקידי ניהול
- תשע"ב - תשפ"ב: ראש תוכנית 'נחשונים להוראה', הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת בר אילן
- תשע"א: ניהול בית הספר הממ"ד 'דוגמא עוזיאל' לבנים, ירושלים
תפקידים (10 שנים במוסדות להשכלה גבוהה)
תשע"ב- תשפ"ב
- מכללת הרצוג, ירושלים – אלון שבות.
- מרצה בחוג לניהול וארגון מערכות חינוך (M.Ed) ובחוג הגות להגות בחינוך היהודי.
- יועץ למחקר איכותני ומנחה עבודות גמר.
- מרצה בחוג לחינוך (B.Ed).
- תשע"ב- ראש יחידת המחקר של יחידת הכניסה להוראה במכללת ליפשיץ.
- יו"ר ומארגן הכנס הבינלאומי: 100 שנות הכשרת מורים בחינוך הדתי- מכללת הרצוג, 2021.
- אוניברסיטת בר אילן
- מרצה במגמה למדיניות ומנהל החינוך בקורסים: זרמים ומגמות במערכת החינוך בישראל, מדידה והערכה של מורים ומנהלים, מנהיגות מוסרית וחינוך לערכים, וטיפול הצוות באוכלוסיות תת משיגות
- מרכז תוכנית נחשונים להוראה של משרד החינוך, בית הספר לחינוך של אוניברסיטת בר אילן והקרן להכוונת חיילים משוחררים
- מכללת אורות ישראל – קמפוס רחובות
- מרצה בחוג למנהל החינוך תואר שני (M.Ed)
תשע"ב
- מכללת ליפשיץ – ירושלים
- החוג למנהל החינוך תואר שני (M.ed) – מנחה עבודות גמר.
- יועץ למחקר איכותני לחוג ניהול וארגון מערכות חינוך והגות בחינוך היהודי
- מכללת אורות ישראל – אלקנה
- מרצה בחוג למנהל החינוך תואר שני (M.Ed), בקורסים: מדיניות החינוך, מערכת החינוך בישראל, היבטים מנהליים חינוכיים ויהודיים בדמות המנהל הדתי, סוגיות יסוד בניהול בחמ"ד במבחן מקורות חז"ל, שיטות מחקר מתקדמות.
תשע"א
- בית הספר הממ"ד 'דוגמא עוזיאל' לבנים, ירושלים
- ניהול בית הספר
- מכללת ליפשיץ, ירושלים
- הוראת קורס בחינוך "החינוך המוסרי" מהתיאוריה למעשה החינוכי"
תשס"ז – תש"ע
- ישיבת הכותל
- ר"מ בתוכנית בני חו"ל
- הוראת מקצעות תורניים, בתוכנית ההסדר
- מורה ומרכז בתוכנית אולפן
- הדרכת פרחי הוראה במסגרת המכון בישיבה
תשס"ב – תשס"ג
- ישיבת 'חורב' ירושלים
- עבודה מעשית בתנ"ך
- בית הספר 'אור תורה 'רמות', ירושלים
- עבודה מעשית בתושב"ע
תשס"א – תשס"ו
- בית הספר 'אחינעם', ירושלים
- רכז חינוך חברתי
- מורה למקצועות קודש ועברית
תשנ"ט – תש"ס
- הסוכנת היהודית, המחלקה לחינוך
- שליחות חינוכית, באוסטרליה ובדרום אפריקה
- 'בני עקיבא' עולמי וכולל 'תורה מציון'
- שליחות חינוכית בלוס אנג'לס, ארה"ב
פרסים
- תשע"ט: פרס 'מרצה מצטיין' של אוניברסיטת בר אילן
- תשס"ז: תש"ע: אוניברסיטת בר אילן, רמת גן. 'מלגת הנשיא', פרויקט מלגת נשיא האוניברסיטה לדוקטורנטים מצטיינים
- תשס"ו : אוניברסיטת בר אילן, רמת גן, מלגת עידוד לתלמידי מחקר
- תשס"ד: מכללת ליפשיץ ירושלים, מלגת הצטיינות
- תשס"א - תשס"ג: משרד החינוך והתרבות, מלגת הצטיינות ללימודים במסגרת תוכנית המצוינים בהוראה
פרסומים
- בוזגלו, א' (2013). החינוך הערכי במערכת החינוך בישראל: החינוך המוסרי. בתוך, ע' ברנדס ויששכר ר' (עורכות), חינוך לערכים בעולם משתנה (עמ' 22-26). ירושלים: האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, היזמה למחקר יישומי בחינוך.
- בוזגלו, א' והבר, ח' (2014). "אפקט רובין הוד" בניהול בית ספר. אורשת, ה', 1-21.
- בוזגלו, א' וחן, ר' (2017). היבטים מקצועיים, מוסריים ויהודיים בשיווק בית ספר. אורשת ז', 1-28.
- Buzaglo, A., Wasserman, E., & Vieder, N. (2014). Do apprentice workshops benefit the novice teacher? Procedia - Social and Behavioral Sciences, 143, 199 – 203.
- כהן א' ובוזגלו א' (2021). תרומת סגנון המנהיגות של מנהלת הגן לתפיסתה את מעורבות ההורים בגן. הכנס הבינלאומי, 100 שנות הכשרת מורים בחינוך הדתי. ירושלים: מכללת הרצוג.
- יוסף, י' ובוזגלו א' (2021). המדיניות החינוכית כלפי אוכלוסיות בחמ"ד. הכנס הבינלאומי, 100 שנות הכשרת מורים בחינוך הדתי. ירושלים-אלון שבות: מכללת הרצוג.
- רפפורט, ז' ובוזגלו א' (2021). תרומתו של מודל הניהול המשתף- דו ניהול או ניהול זוגי, לשיפור תהליכי קבלת החלטות של מנהלים. הכנס הבינלאומי, 100 שנות הכשרת מורים בחינוך הדתי. ירושלים-אלון שבות: מכללת הרצוג.
- בוזגלו א' ואביבי, נ' (2018). תמורות ביחס מנהלי פנימיות בחמ"ד כלפי מעורבות הורים בהתאם למגדר התלמידים. ירושלים: מכללה ירושלים.
- בוזגלו, א' ויעקובי, א' (2018). ההשפעה של רפורמת פתיחת אזורי הרישום על האינטגרציה בבתי הספר בירושלים. ירושלים: מכללה ירושלים.
- בוזגלו, א', קליין, א' וגובי ע' (2018). השפעת הנוכחות הניהולית על אקלים צוות בית הספר. ירושלים: מכללה ירושלים.
- בוזגלו א', קליין, ה' (2018). השפעת הנוכחות הניהולית על עבודת הצוות בבית ספר צומח. כנס מגמות מנהל החינוך. ירושלים: מכללה ירושלים.
- בוזגלו, א' וקורן נ' (2018). קונפליקט בין מנהל מקצועי לבין דירקטוריון שאינו מקצועי ביישום החזון החינוכי הלכה למעשה. ירושלים: מכללה ירושלים.
- בוזגלו א', מדאר, א' (2018). הקשר בין נוכחות ניהולית לבין העצמת מורים בבתי הספר. כנס מגמות מנהל החינוך. ירושלים: מכללה ירושלים.
- בוזגלו א' ומור ע' (2017). השפעת היצירתיות של המנהל בהיבט היזמות כתורמת להנעת המורים בעבודתם בבתי ספר ממלכתיים לעומת בתי ספר ממלכתיים-דתיים. כנס מנהל החינוך. קירית טבעון: מכללת אורנים.
- בוזגלו א' וזומבק ש' (2017). סגנון הניהול של מנהלים בחינוך הממלכתי והחמ"ד כמשפיעים על מידת שיתוף מורים בקבלת החלטות. כנס מנהל החינוך. קירית טבעון: מכלל אורנים.
- בוזגלו, א' (2015). המדיניות החינוכית של מכללות לחינוך בישראל בתחום החינוך המוסרי. כנס מנהל החינוך. אלקנה: מכללת אורות ישראל.
- בוזגלו א' וגיאת ש' (2015). צוות ניהול כמוביל תהליכי למידה באמצעות פדגוגיה חדשנית. כנס מנהל החינוך. אלקנה: מכללת אורות ישראל.
- "החינוך המוסרי וניתוח המרחב הקטן (SSA)", הרצאה בכנס הדוקטורנטים הראשון, בית הספר לחינוך, אוניברסיטת בר אילן (תש"ע).
- "מערכות הערכים של מרצים וסטודנטים להוראה, במכללות לחינוך", הרצאה בקולוקוויום של סגל בית הספר לחינוך, לזכרה של ד"ר נאוה מסלובטי ז"ל, אוניברסיטת בר אילן (תש"ע).
- Buzaglo, A., Wasserman, E., & Vieder, N. (February 2014). Do apprentice workshops benefit the novice teacher? 3rd Cyprus International Conference on Educational Research, Near East University, Lefkosa, North Cyprus.
קורסים
- זרמים ומגמות במערכת החינוך הישראלית
- טיפול המנהל והצוות באוכלוסיות תת משיגות
- אתגרים ניהולים בהערכה בית ספרית
- מערכת החינוך בישראל
- מנהיגות מוסרית וחינוך לערכים לתלמידי נחשונים להוראה
- פרקטיקום במנהיגות חינוכית - מהאקדמיה לשדה החינוך
- פרקטיקום בניהול - מהאקדמיה לשדה הניהול החינוכי
תחומי התמחות
- מנהל החינוך – מנהיגות מוסרית ופדגוגית של מנהלים ומורים
- התמחות במנהל החינוך, במסגרת התואר השני: מנהיגות חינוכית, סגנונות ניהול, דיני חינוך, בתי ספר בניהול עצמי, תכנון לימודים, סוגיות ניהוליות בחינוך הממלכתי דתי
- מתודולוגיה – התמקצעות בשיטות מחקר כמותניות (גם בתוכנות SPSS וניתוח המרחב הקטן SSA) ואיכותניות וכן בביצוע מחקרים מעורבי שיטות
תאריך עדכון אחרון : 16/05/2024