מרצה, התוכנית לניהול וארגון מערכות חינוך, ראש תוכנית "נחשונים להוראה"

ד"ר אהרון בוזגלו

מרצה, התוכנית לניהול וארגון מערכות חינוך, ראש תוכנית "נחשונים להוראה"
משרד
בניין 905, חדר 108
שעות קבלה
יום חמישי 10:30-11:30 בתיאום מראש
    קורות חיים

    השכלה אקדמית

    - תשפ"א:              קורס דירקטורים, איגוד הדירקטורים הישראלי ואוניברסיטת בר אילן.

    - תשס"ז - תשע"א: אוניברסיטת בר אילן, דוקטור לפילוסופיה (Ph.d), המחלקה לחינוך

    - תשס"ה - תשס"ו: אוניברסיטת בר אילן, תואר מוסמך (M.A), המחלקה לחינוך, התמחות במנהל החינוך

    - תשס"א - תשס"ד: מכללת ליפשיץ, ירושלים, תואר ראשון בחינוך (B.Ed), התמחות תנ"ך ותושב"ע, תוכנית 'מצוינים להוראה';  תעודת הוראה ורישיון הוראה  

    השכלה תורנית

    - תשס"ו:           הרבנות הראשית לישראל

    • הסמכה לרבנות
    • תעודת השכלה רבנית גבוהה

    - תשס"א - תשס"ו: כולל לימודי רבנות בישיבת הכותל, ירושלים

    - תשנ"ד - תשנ"ט: ישיבת הסדר, ישיבת הכותל, ירושלים

    דרגות

    דרגת מרצה, מכללת הרצוג בתחום חינוך וארגון וניהול מערכות חינוך מיום – 07.04.17.

    תפקידי ניהול

    - תשע"ב - תשפ"ב: ראש תוכנית 'נחשונים להוראה', הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת בר אילן

    - תשע"א: ניהול בית הספר הממ"ד 'דוגמא עוזיאל' לבנים, ירושלים

    תפקידים  (10 שנים במוסדות להשכלה גבוהה)

    תשע"ב- תשפ"ב

    - מכללת הרצוג, ירושלים – אלון שבות.

    • מרצה בחוג לניהול וארגון מערכות חינוך (M.Ed) ובחוג הגות להגות בחינוך היהודי.
    • יועץ למחקר איכותני ומנחה עבודות גמר. 
    • מרצה בחוג לחינוך (B.Ed).
    • תשע"ב- ראש יחידת המחקר של יחידת הכניסה להוראה במכללת ליפשיץ. 
    • יו"ר ומארגן הכנס הבינלאומי: 100 שנות הכשרת מורים בחינוך הדתי- מכללת הרצוג, 2021. 

    - אוניברסיטת בר אילן

    • מרצה במגמה למדיניות ומנהל החינוך בקורסים: זרמים ומגמות במערכת החינוך בישראל, מדידה והערכה של מורים ומנהלים, מנהיגות מוסרית וחינוך לערכים, וטיפול הצוות באוכלוסיות תת משיגות
    • מרכז תוכנית נחשונים להוראה של משרד החינוך, בית הספר לחינוך של אוניברסיטת בר אילן והקרן להכוונת חיילים משוחררים

    - מכללת אורות ישראל – קמפוס רחובות      

    • מרצה בחוג למנהל החינוך תואר שני (M.Ed)

     

    תשע"ב

    - מכללת ליפשיץ – ירושלים

    • החוג למנהל החינוך תואר שני (M.ed) – מנחה עבודות גמר. 
    • יועץ למחקר איכותני לחוג ניהול וארגון מערכות חינוך והגות בחינוך היהודי

    - מכללת אורות ישראל – אלקנה

    • מרצה בחוג למנהל החינוך תואר שני (M.Ed), בקורסים: מדיניות החינוך, מערכת החינוך בישראל, היבטים מנהליים חינוכיים ויהודיים בדמות המנהל הדתי, סוגיות יסוד בניהול בחמ"ד במבחן מקורות חז"ל, שיטות מחקר מתקדמות.  

    תשע"א

    - בית הספר הממ"ד 'דוגמא עוזיאל' לבנים, ירושלים

    • ניהול בית הספר

    - מכללת ליפשיץ, ירושלים

    • הוראת קורס בחינוך "החינוך המוסרי" מהתיאוריה למעשה החינוכי"

    תשס"ז – תש"ע       

    - ישיבת הכותל

    • ר"מ בתוכנית בני חו"ל
    • הוראת מקצעות תורניים, בתוכנית ההסדר
    • מורה ומרכז בתוכנית אולפן
    • הדרכת פרחי הוראה במסגרת המכון בישיבה 

     

    תשס"ב – תשס"ג    

    - ישיבת 'חורב' ירושלים

    • עבודה מעשית בתנ"ך

    - בית הספר 'אור תורה 'רמות', ירושלים

    • עבודה מעשית בתושב"ע 

    תשס"א – תשס"ו     

    - בית הספר 'אחינעם', ירושלים

    • רכז חינוך חברתי
    • מורה למקצועות קודש ועברית

    תשנ"ט – תש"ס  

    - הסוכנת היהודית, המחלקה לחינוך

    • שליחות חינוכית, באוסטרליה ובדרום אפריקה

    - 'בני עקיבא' עולמי וכולל 'תורה מציון'

    • שליחות חינוכית בלוס אנג'לס, ארה"ב      

     

    פרסים
    • תשע"ט: פרס 'מרצה מצטיין' של אוניברסיטת בר אילן
    • תשס"ז: תש"ע: אוניברסיטת בר אילן, רמת גן. 'מלגת הנשיא', פרויקט מלגת נשיא האוניברסיטה לדוקטורנטים מצטיינים
    • תשס"ו : אוניברסיטת בר אילן, רמת גן, מלגת עידוד לתלמידי מחקר
    • תשס"ד: מכללת ליפשיץ ירושלים, מלגת הצטיינות
    •  תשס"א - תשס"ג: משרד החינוך והתרבות, מלגת הצטיינות ללימודים במסגרת תוכנית המצוינים בהוראה
    פרסומים
    • בוזגלו, א' (2013). החינוך הערכי במערכת החינוך בישראל: החינוך המוסרי. בתוך, ע' ברנדס ויששכר ר' (עורכות), חינוך לערכים בעולם משתנה (עמ' 22-26). ירושלים: האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, היזמה למחקר יישומי בחינוך.
    • בוזגלו, א' והבר, ח' (2014). "אפקט רובין הוד" בניהול בית ספר. אורשת, ה', 1-21.
    • בוזגלו, א' וחן, ר' (2017). היבטים מקצועיים, מוסריים ויהודיים בשיווק בית ספר. אורשת ז', 1-28.
    • Buzaglo, A., Wasserman, E., & Vieder, N. (2014). Do apprentice workshops benefit the novice teacher? Procedia - Social and Behavioral Sciences, 143, 199 – 203. 

     

    • כהן א' ובוזגלו א' (2021). תרומת סגנון המנהיגות של מנהלת הגן לתפיסתה את מעורבות ההורים בגן. הכנס הבינלאומי, 100 שנות הכשרת מורים בחינוך הדתי. ירושלים: מכללת הרצוג.
    • יוסף, י' ובוזגלו א' (2021). המדיניות החינוכית כלפי אוכלוסיות בחמ"ד. הכנס הבינלאומי, 100 שנות הכשרת מורים בחינוך הדתי. ירושלים-אלון שבות: מכללת הרצוג.
    • רפפורט, ז' ובוזגלו א' (2021). תרומתו של מודל הניהול המשתף- דו ניהול או ניהול זוגי, לשיפור תהליכי קבלת החלטות של מנהלים. הכנס הבינלאומי, 100 שנות הכשרת מורים בחינוך הדתי. ירושלים-אלון שבות: מכללת הרצוג.
    • בוזגלו א' ואביבי, נ' (2018). תמורות ביחס מנהלי פנימיות בחמ"ד כלפי מעורבות הורים בהתאם למגדר התלמידים. ירושלים: מכללה ירושלים.
    • בוזגלו, א' ויעקובי, א' (2018). ההשפעה של רפורמת פתיחת אזורי הרישום על האינטגרציה בבתי הספר בירושלים. ירושלים: מכללה ירושלים.
    • בוזגלו, א', קליין, א' וגובי ע' (2018). השפעת הנוכחות הניהולית על אקלים צוות בית הספר. ירושלים: מכללה ירושלים.
    • בוזגלו א', קליין, ה' (2018). השפעת הנוכחות הניהולית על עבודת הצוות בבית ספר צומח. כנס מגמות מנהל החינוך. ירושלים: מכללה ירושלים.
    • בוזגלו, א' וקורן נ' (2018). קונפליקט בין מנהל מקצועי לבין דירקטוריון שאינו מקצועי ביישום החזון החינוכי הלכה למעשה. ירושלים: מכללה ירושלים.
    • בוזגלו א', מדאר, א' (2018). הקשר בין נוכחות ניהולית לבין העצמת מורים בבתי הספר. כנס מגמות מנהל החינוך. ירושלים: מכללה ירושלים.
    • בוזגלו א' ומור ע' (2017). השפעת היצירתיות של המנהל בהיבט היזמות כתורמת להנעת המורים בעבודתם בבתי ספר ממלכתיים לעומת בתי ספר ממלכתיים-דתיים. כנס מנהל החינוך. קירית טבעון: מכללת אורנים.
    • בוזגלו א' וזומבק ש' (2017). סגנון הניהול של מנהלים בחינוך הממלכתי והחמ"ד כמשפיעים על מידת שיתוף מורים בקבלת החלטות. כנס מנהל החינוך. קירית טבעון: מכלל אורנים.
    • בוזגלו, א' (2015). המדיניות החינוכית של מכללות לחינוך בישראל בתחום החינוך המוסרי. כנס מנהל החינוך. אלקנה: מכללת אורות ישראל.
    • בוזגלו א' וגיאת ש' (2015). צוות ניהול כמוביל תהליכי למידה באמצעות פדגוגיה חדשנית. כנס מנהל החינוך. אלקנה: מכללת אורות ישראל.
    • "החינוך המוסרי וניתוח המרחב הקטן (SSA)", הרצאה בכנס הדוקטורנטים הראשון, בית הספר לחינוך, אוניברסיטת בר אילן (תש"ע).
    • "מערכות הערכים של מרצים וסטודנטים להוראה, במכללות לחינוך", הרצאה בקולוקוויום של סגל בית הספר לחינוך, לזכרה של ד"ר נאוה מסלובטי ז"ל, אוניברסיטת בר אילן (תש"ע).
    • Buzaglo, A., Wasserman, E., & Vieder, N. (February 2014). Do apprentice workshops benefit the novice teacher? 3rd Cyprus International Conference on Educational Research, Near East University, Lefkosa, North Cyprus.
    קורסים
    • זרמים ומגמות במערכת החינוך הישראלית
    • טיפול המנהל והצוות באוכלוסיות תת משיגות
    • אתגרים ניהולים בהערכה בית ספרית
    • מערכת החינוך בישראל
    • מנהיגות מוסרית וחינוך לערכים לתלמידי נחשונים להוראה
    • פרקטיקום במנהיגות חינוכית - מהאקדמיה לשדה החינוך
    • פרקטיקום בניהול - מהאקדמיה לשדה הניהול החינוכי
    תחומי התמחות
    •  מנהל החינוך – מנהיגות מוסרית ופדגוגית של מנהלים ומורים
    • התמחות במנהל החינוך, במסגרת התואר השני: מנהיגות חינוכית, סגנונות ניהול, דיני חינוך, בתי ספר בניהול עצמי, תכנון לימודים, סוגיות ניהוליות בחינוך הממלכתי דתי
    • מתודולוגיה – התמקצעות בשיטות מחקר כמותניות (גם בתוכנות SPSS וניתוח המרחב הקטן SSA) ואיכותניות וכן בביצוע מחקרים מעורבי שיטות

    תאריך עדכון אחרון : 16/05/2024