בחינות ביבליוגרפיות 77-960-06 המגמה לחינוך מיוחד

 

ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן

המגמה לחינוך מיוחד

ראש המגמה: פרופ' נירית באומינגר
קוד הקורס: 77-960-06

רשימת המקורות לבחינה הביבליוגרפית - תשע"ג


באתר ספריית ביה"ס לחינוך, ניתן יהיה להוציא את הפריטים עם הפניות לספרים ולמאמרים

 

1. קניאל, ש' (2003). פעולות התודעה. תל אביב: רמות. (עמודים 1-197). (000568920) (חינוך 153.4 קני.)

2. הולין, פ' (2005). הקדמה. בתוך פ' הולין (עורכת), גישות התנהגותיות לבעיות בילדות (עמ' 7-10). קרית ביאליק: אח. (001099565)

תרגום מאנגלית של הספר: Howlin, F. (1998). Behavioral approaches to problems in childhood. London: Mac Keith.  

3. היימן, ט' (2006). הפרעת קשב והיפראקטיביות. רעננה: האוניברסיטה הפתוחה. (לקרוא פרק 1 עמ' 5-40 - 001146812; וכן פרק 5, עמ' 163-194 -001146813)

4. ויצמן, א' (1998). הפרעות בהתנהגות. בתוך ש' טיאנו (עורך), פסיכיאטריה של הילד והמתבגר (עמ' 313-318). תל-אביב: דיונון. (001099036)

5. מנור, א' וטיאנו, ש' (2002). לחיות עם הפרעת קשב וריכוז.ADHD תל-אביב: דיונון. (עמ' 13-16 - בתוך 001186091).

6. רוג'רס, ג"ו (2005). הפרעת קשב-היפראקטיביות. בתוך פ' הולין (עורכת), גישות התנהגותיות לבעיות בילדות (עמ' 51-89). קרית ביאליק: אח. (001099355)

7. Ahissar, M., Nahum, M., Nelken, I., & Hochstein, S. (2009). Reverse hierarchies and sensory learning. Philosophical Transactions of the Royal Society: B - Biological Science, 364, 285-287. (1222943)

8. Elbaum, B., Vaughn, S., Hughes, M., & Moody, S. W. (1999). Grouping practices and reading outcomes for students with disabilities. Exceptional Children, 65 (3), 399-415. (001105626)

9. Fuchs, D., Fuchs, L. S., Mathes, P., & Simmons, D. C. (1997). Peer-assisted learning strategies: Making classrooms more responsive to diversity. Educational Research Journal, 34(1), 174-206. (001105642)

10. Fuchs, L. S., Fuchs, D., Prentice, K., Burch, M., Hamlett, C. L., Owen, R., & Schroeter, K. (2003). Enhancing third-grade students' mathematical problem solving with self-regulated learning strategies. Journal of Educational Psychology, 95(2) 306-15. (001163354)

11. Gilbert, A. L., Regier, T., Kay, P., & Ivry, R. B. (2007). Whorf hypothesis is supported in the right visual field but not the left. Proceedings of the National Academy of Sciences, 103(2), 489-494. (1222944)

12. Kazdin, A. E. (1995). Conduct disorder in childhood and adolescence (2nd ed). London: Sage. (chapter 1 - pp. 1-20 - 001126152; chapter 5 - pp. 100-121 - 001126161).

13. Satterfield, J. H., Faller, K. J., Crinella, F. M., Schell, A. M., Swanson, J. M., Homer, L. D. (2007). A 30-year prospective follow-up study of hyperactive boys with conduct problems: adult criminality. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 46 (5), 601-610. (001200130)

14. Shamir, A., & Baruch, D. (2012). Educational e-books: A support for vocabulary and early math for children at risk for learning disabilities. Educational Media International, 49(1), 33-47. (002355511)

15. Shamir, A., & Lazerovitz, T. (2007). A peer mediation intervention for scaffolding self-regulated learning among children with learning disabilities. European Journal of Special Needs Education, 22, 255-273. (001124621)

16. Tzuriel, D. (2000). Dynamic assessment of young children: Educational and intervention perspectives. Educational Psychology Review, 12 (4), 385-435. (000464343)

17. Tzuriel, D., & George, T. (2009). Improvement of analogical reasoning and academic achievements by the Analogical Reasoning Program (ARP). Education and Child Psychology, 26 (3), 71-94. (001189890)

18. Tzuriel, D., & Shamir, A. (2007). The effects of Peer Mediation with Young Children (PMYC) on children's cognitive modifiability. British journal Education, 77, 143-165. (001167044)

19. Tzuriel, D., Kaniel, S., Kanner, E., & Haywood, C. H. (1999). Effects of "Bright Start" program in kindergarten on transfer and academic achievement. Early Childhood Research Quarterly, 14 (1), 111-141. (000527751)