בחינות ביבליוגרפיות 77-960-28 המגמה לחינוך מיוחד - התמחות מוגבלות שכלית
מועד א'
ד"ר דליה טל
אבישר, ג' (2006). תכנון לימודים ותכניות לימודים בחינוך מיוחד ובחינוך משלב בארץ ובעולם. בתוך מ' חובב ופ' גיטלמן (עורכים), מבידול לשילוב - התמודדות עם מוגבלויות בקהילה, (עמ' 127-145). רעננה: בית איזי שפירא, כרמל. (001223482)
Wehmeyer, L. M., Lance, D. G., & Bashinski, S. (2002). Promoting access to the general curriculum for students with mental retardation: A multi-level model. Education & Training in Mental Retardation & Developmental Disabilities, 37(3), 223-234. (001223481)
ד"ר חיה עמינדב
Edeh, O. M., & Hickson, L. (2002). Cross-cultural comparison of interpersonal problem-solving in students with mental retardation. American Journal on Mental Retardation, 107 (1), 6-15. (1223684)
פרופ' חפציבה ליפשיץ
ליפשיץ-והב, ח' (2011). תיאוריית הגיל המפצה, (1223612)
פויישטיין ורנד, י' ( 2003; 1974). "תיאוריית כושר ההשתנות הקוגניטיבית המבנית" - (בעניין פריט זה, נא לפנות לפרופ' ליפשיץ)
ליפשיץ, ח', רנד, י' והר אבן, ד' (1999). שיפור הכושר הקוגניטיבי באוכלוסיית מבוגרים ומזדקנים בשכלם. מגמות, 39(3), 270-285. (1223483)
-בר אל, צ' (1998). מפגשים עם הפסיכולוגיה - מפגש ראשון: פסיכולוגיה כללית, חלק א'. תל-אביב: האוניברסיטה הפתוחה. (גישות קוגניטיביות ללמידה - עמ' 148-154 - 001163515)
-ליפשיץ-והב, ח' (2011). שיפור היכולות בתחום הקוגניטיבי, האוטונומי וההתנהגותי באמצעות מיומנויות היומיום בקרב מבוגרים בעלי פיגור קשה ועמוק. רעננה: בית איזי שפירא. (1223610)
Browder, D. M., Cooper, K. J., & Lim, L. (1998). Teaching adults with severe disabilities to express their choice of settings for leisure activities. Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 33 (3), 228-238. (001199438)
Facon, B., & Facon-Bollengier, T. (1999). Chronological age and crystallized intelligence of people with intellectual disability. Journal of Intellectual Disability Research, 43, 489-496. (001125943)
Holburn, S., Nguyen, D., & Vietze, P. M. (2004). Computer assisted learning for adults with profound multiple disabilities. Behavioural Interventions, 19, 25-37. (001199747)
Willson, R. S., & Bennett, D. A. (2003). Cognitive activity and risk of Alzheimer's disease. Current Directions in Psychological Science, 13 (3), 87-91. (001126395)
פרופ' דוד צוריאל
1. Tzuriel, D. (2000). Dynamic assessment of young children: Educational and intervention perspectives. Educational Psychology Review, 12 (4), 385-435. (000464343)
2. Tzuriel, D., & George, T. (2009). Improvement of analogical reasoning and academic achievements by the Analogical Reasoning Program (ARP). Education and Child Psychology, 26 (3), 71-94. (001189890)
3. Tzuriel, D., & Shamir, A. (2007). The effects of Peer Mediation with Young Children (PMYC) on children's cognitive modifiability. British Journal of Educational Psychology, 77, 143-165. (001167044)
4. Tzuriel, D., Kaniel, S., & Carl, H. (1999). Effects of the "Bright Start" program in kindergarten on transfer and academic achievement. Early Childhood Research Quarterly, 14 (1), 111-141. (000527751)