גב' מן דבורה 77-148-02-03 חינוך ודמוקרטיה
רשימה ביבליוגרפית לקורס חינוך לדמוקרטיה-תשע"ג
77-148-02-03
מרצה: דבורה מן
בן זאב, א', גלעדי, מ' וטילינגר, ר' (1991). דעות קדומות. תל אביב: הקיבוץ המאוחד. (פרק א' - 2361681)
בן צבי, ח' ולפיד, ח' (1989). תופעת פיגמליון: הנעה ע"י ציפיות. סקירה חודשית, 36(6), 10-17. (2361561)
בנימיני, ק' (1989). על חינוך לסובלנות פוליטית. בתוך צ' רוזן וצ' טאובר (עורכים), אלימות וסובלנות: קובץ מאמרים. תל-אביב: פפירוס. (000552586)
ברויאר, מ' (1996). סובלנות ודת ביהדות. הרצאה בכנס על סובלנות, אוניברסיטת בר אילן. (000552594)
בראל, צ' ונוימאיר, מ' (1992). מפגשים עם הפסיכולוגיה: כרך ג. מפגש שלישי - פסיכולוגיה חברתית. אבן יהודה: רכס. (עמ' 43-60 - 2362166).
גרינברג, ש' (1999). היהדות והחזון הדמוקרטי. תרבות דמוקרטית, 1, 189-199. (2362165)
הרווי, ז' (2005). רעיון הסובלנות בהגות היהודית. בתוך י' יובל וי' מנוחין (עורכים), האם הסובלנות תנצח?-חינוך מוסרי בעולם מגוון (עמ' 223-230). ירושלים: מאגנס. (2361679)
טיילור, צ' (2003). הפוליטיקה של ההכרה. בתוך א' חתומי (עורך), רב תרבותיות במבחן הישראליות (עמ' 53-21). ירושלים: האוניברסיטה העברית. (001066319)
יובל, י' (תשס"ה). סובלנות כחסד וכזכות. בתוך י' יובל וי' מנוחין (עורכים), האם הסובלנות תנצח?-חינוך מוסרי בעולם מגוון (עמ' 105-122). ירושלים: מאגנס. (2361680)
כהן-אלמגור, ר' (1993). צורות ואפיונים של עקרון הסובלנות. מדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים, 38, 122-107. (000552558)
כ"ץ, י' (1989). על סטריאוטיפים ועל דעות קדומות. סקירה חודשית, 36(8), 45-41. (000553425)
לאור, ר' ומן, ד' (1999). רב גוניות ורב תרבותיות בחברה הישראלית. רמת-גן: הקתדרה לחינוך לערכים, לסובלנות ולשלום, בית-הספר לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן. (000435332) (חינוך E370.115 לאו.)
לב-ציון, נ' (2000). סובלנות באסלאם. בתוך י' עירם וז' גרוס (עורכים), חינוך לערכים, לסובלנות ולשלום (עמ' 20-15). רמת-גן: הקתדרה לחינוך לערכים, לסובלנות ולשלום ע"ש יוסף בורג, בית-הספר לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן. (001095475)
מאוטנר, מ', שגיא, א' ושמיר, ר' (1998). הרהורים על רב-תרבותיות בישראל. בתוך מ' מאוטנר, ר' שמיר וא' שגיא (עורכים), רב תרבותיות במדינה דמוקרטית יהודית (עמ' 67-76). תל-אביב: רמות. (001099247)
מן, ד' (1994). עושים חושבים דמוקרטיה, מקומו של בית הספר בחינוך לדמוקרטיה: יעדים ודרכים. רמת-גן: בית-הספר לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן. (000248571) (חינוך E370.115 מן.)
סימון, א' (1997). סובלנות ושמירת הלשון בעידן של מתחים פוליטיים עזים. בתוך י' עירם וז' גרוס (עורכים), סובלנות ופלורליזם בחברה הישראלית (עמ' 46-41). רמת-גן: הקתדרה לחינוך לערכים, לסובלנות ולשלום ע"ש יוסף בורג, בית-הספר לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן. (001095476)
עירם, י' וגרוס, ז' (עורכים) (1997). סובלנות ופלורליזם בחברה הישראלית. רמת-גן: הקתדרה לחינוך לערכים, לסובלנות ולשלום ע"ש יוסף בורג, בית-הספר לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן. (000361816) (חינוך E370.115 סוב)
פיטרס, ר"ס (1983). ערכי הדמוקרטיה ומטרות החינוך. בתוך צ' לם (עורך), זרמים חדשים בחינוך. תל-אביב: יחדיו. (2361584)
פירון, מ' (תשנ"ג). עקרונות הדת מול תפיסת הסובלנות. מחניים, 5, 44-41. (1099393)
רוזנק, מ' (1997). פלורליזם וסובלנות: הערות והבהרות אחדות. בתוך י' עירם וז' גרוס (עורכים), סובלנות ופלורליזם בחברה הישראלית. רמת-גן: הקתדרה לחינוך לערכים, לסובלנות ולשלום ע"ש ד"ר יוסף בורג, בית-הספר לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן. (2361682)
רוטנשטרייך, נ' (1994). סובלנות ומעבר לה. בתוך ד' מן (עורכת), עושים חושבים דמורטיה: מקומו של בית הספר בחינוך לדמוקרטיה: יעדים ודרכים. רמת-גן: בית-הספר לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן. (2361583)
רפל, ד' (תשנ"ג). הסובלנות. מחניים, 5, 43-38. (000553422)
שגיא, א' (2000). המסורת היהודית בין סובלנות לפלורליזם. בתוך י' עירם וז' גרוס (עורכים), חינוך לערכים, לסובלנות ולשלום (עמ' 21-32). רמת-גן: הקתדרה לחינוך לערכים, לסובלנות ולשלום ע"ש ד"ר יוסף בורג, בית-הספר לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן. (001095472)
שמיר, מ' (1984). סובלנות פוליטית בישראל. סקירה חודשית, 8-9, 66-77. (000553728)
שרמר, ע' (תשנ"ט). החינוך בין רדיקליות לסובלנות. ירושלים: מאגנס. (סובלנות בדיון החינוכי, עמ' 316-280 - 000552625)
Allport, G. W. (1954). The nature of prejudice. Cambridge, MA: Addison-Welsey. (000513328 ) ( פסיכולוגיה 323.12 ALL)
Bar-Tal, D. (1989). Delegitimization: The extreme case of stereotyping and prejudice. In D. Bar-Tal, C. F. Graumann, A. W. Kruglanski & W. Stroebe (Eds.), Stereotypes and prejudice: Changing conceptions (pp. 169-182). New York: Springer-Verlag. (000552600)
Phinney, J. (2000). Ethnic identity. In A. Kazdin (Ed.), Encyclopedia of psychology. Washington, DC: American Psychological Association. (001100154)
Schwartz, S., & Struch, N. (1989). Values, stereotypes and intergroup antagonism. In D. Bar-Tal, C. F. Graumann, A. W. Kruglanski & W. Stroebe (Eds.), Stereotypes and prejudice: Changing conceptions (pp. 151-168). New York: Springer-Verlag. (000552610)
Vogt, W. P. (Ed.) (1997). Tolerance and education: Learning to live with diversity and difference. Thousand Oaks, CA: Sage. (What is tolerance? - pp. 1-22 - 001139947)
ביבליוגרפיה נוספת להעשרה ולהעמקה -קורס חינוך לדמוקרטיה
תשע"ג- סמסטר 2
מרצה: דבורה מן
1. אוסטרוף, ש' (2000). "להיות שונה": תפקידו הפסיכולוגי של הזר. בתוך ש' אוסטרוף (עורכת), דיאלוג ומנהיגות על קווי השבר בחברה הישראלית. ירושלים, ג'וינט, מכון ברוקדייל. (2361566)
2. גולן-נחמני, ס' (תשנ"ז). כלל ופרט: סטריאוטיפים קבוצתיים וסטריאוטיפים פרטיים של דתיים ושל חילוניים בישראל. עבודת מחקר לתואר שני, המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, אוניברסיטת בר-אילן, רמת-גן. (000332527) (מדעי החברה לפי גול.כל תשנ"ז - לא להשאלה)
3. טור-כספא שמעוני, מ' ושוורצוולד, י' (2003). איום נתפס ודעות קדומות בשלושה מוקדי מתח בחברה הישראלית. מגמות, 42(4), 549- 584. (000569688)
4. ענבר, ל' (2000). סטריאוטיפים מגדריים ביחס למאפיניהם של סוכני השפעה: תאורית התפקיד החברתי מול התאוריה המבנית. עבודת מחקר לתואר שלישי, המחלקה לפסיכולוגיה, אוניברסיטת בר-אילן, רמת-גן. (001193641) (פסיכולוגיה- PH.D 423+1 - לא להשאלה) (עותק אלקטרוני 001193876)
5. פרידמן, ט' (2006). יצוגים של זהויות חברתיות ומגדריות בתכנים טלויזיוניים פופולריים יהודים בישראל: קיבוע סטריאוטיפים או "ארץ נהדרת"? עבודת מחקר לתואר שני, המחלקה למדעי המדינה, אוניברסיטת בר-אילן, רמת גן. (001121693) (מדעי החברה לפי לפי פרי.יצ תשס"ז)
6. צינמון-גאלי, ר' ועירם, י' (2002). מיתון המפגש הבינתרבותי: דגם לתוכנית התערבות חינוכית. בתוך נ' מסלובטי וי' עירם (עורכים), חינוך לערכים בהקשרים הוראתיים מגוונים (עמ' 275-294). תל-אביב: רמות. (000534346) (חינוך E370.114 חנו.)
7. שי, א' (2005). סובלנות ומורכבות קוגניטיבית: מאפיינים וקשרים הדדיים. עבודת מחקר לתואר שלישי, בית-הספר לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן, רמת גן. (עותק אלקטרוני 001223727) (001110419) (חינוך 179.9 שי)