ד"ר אורנן אתי 79-111-06 סדנה באימוני הוראה


 

                                                         

 

סדנה באימוני הוראה 79-111-06

סוג הקורס: סדנה

המרצה: ד"ר אתי אורנן

שנת לימודים:תשע"ג                     סמסטר: ב                           היקף שעות: 2 ש"ש

 

•א.      מטרות הקורס:

 

  • התנסות מעשית ותרגול ידע פדגוגי.
  • התנסות בתכנון, פיתוח וכתיבה של יחידות הוראה.
  • ניתוח סיטואציות פדגוגיות.

 

ב. תוכן הקורס:

 

    מהלך השיעורים: סיורים בבתי ספר, צפייה בסרטים וניתוח סיטואציות,עבודה בקבוצות

 תכנית הוראה מפורטת

8

סיורים בבתי ספר : שני סיורים מודרכים בבתי ספר שונים : עיוני, מקיף, כללי, דתי.

משימות צפייה : המערכת הבית ספרית אופי בית הספר , המבנה וכיצד זה משרת את אופי ביה"ס צפייה בכיתה ספציפית/בכיתות שונות ובניתוח תהליכי הוראה-למידה ואקלים הכיתה

פסטרנק, ר' (1994).  עקרונות מנחים ומשימות לעבודה מעשית בהוראה במסלול לבית הספר העל יסודי. תל-אביב: מכללת לוינסקי. (פרק א' - היכרות עם המערכת הבית-ספרית, עמ' 48-23 - 2361217).

 

 

 

 

הגשת שני דוחות סיכום סיור

8

צפייה בסיטואציות לימודיות וניתוחן  

ניתוח מגוון סרטים :

לבחירה: לאדוני באהבה/סינמה פרדיסו, בז, משחקי ילדים, באולינג לקולומבו, בעל זבוב, מועדון ארוחת הבקר, אלפנט, מועדון קרב, פעם היו גיבורים, סיפורו של ויל הרדי, ללכת שבי אחריו, בין הקירות

4

 ניתוח אירועים כתובים

צבר בן יהושע, נ', דושניק, ל' וביאליק, ג' (תשס"ז).

 מי אני שאחליט על גורלם? ירושלים: מאגנס. (001130358) (חינוך  370.114  צבר.)

קרמר חיון, ל' (1990). שיקולי דעת בהוראה. תל-אביב: צ'ריקובר.  חובה (000044940) (חינוך 371.1  קרמ)

8

בניית יחידת הוראה : מיחידת הוראה לכתיבת מערך שיעור (בקבוצות, ביחידני).

פסטרנק, ר' (1994).  עקרונות מנחים ומשימות לעבודה מעשית בהוראה במסלול לבית הספר העל יסודי. תל-אביב: מכללת לוינסקי. (פרק ד' עמ' 139-119 - 2361215, פרק ה' עמ' 157-143 - 2361214). חובה

 

שחור, א' (1987). מערכי שיעור בהוראה ובחינוך. תל-אביב: אור-עם. (000148699) (חינוך  371.3 שחר)

 

 

  • ב. חובות הקורס : השתתפות פעילה ב- 80% של המפגשים.
  • ג. מרכיבי הציון הסופי בקורס: הגשת תלקיט-תיק עבודות -100%.