ד"ר אורנן אתי 79-111-06 סדנה באימוני הוראה
סדנה באימוני הוראה 79-111-06
סוג הקורס: סדנה
המרצה: ד"ר אתי אורנן
שנת לימודים:תשע"ג סמסטר: ב היקף שעות: 2 ש"ש
•א. מטרות הקורס:
- התנסות מעשית ותרגול ידע פדגוגי.
- התנסות בתכנון, פיתוח וכתיבה של יחידות הוראה.
- ניתוח סיטואציות פדגוגיות.
ב. תוכן הקורס:
מהלך השיעורים: סיורים בבתי ספר, צפייה בסרטים וניתוח סיטואציות,עבודה בקבוצות
תכנית הוראה מפורטת
8 |
סיורים בבתי ספר : שני סיורים מודרכים בבתי ספר שונים : עיוני, מקיף, כללי, דתי. משימות צפייה : המערכת הבית ספרית אופי בית הספר , המבנה וכיצד זה משרת את אופי ביה"ס צפייה בכיתה ספציפית/בכיתות שונות ובניתוח תהליכי הוראה-למידה ואקלים הכיתה |
פסטרנק, ר' (1994). עקרונות מנחים ומשימות לעבודה מעשית בהוראה במסלול לבית הספר העל יסודי. תל-אביב: מכללת לוינסקי. (פרק א' - היכרות עם המערכת הבית-ספרית, עמ' 48-23 - 2361217).
הגשת שני דוחות סיכום סיור |
8 |
צפייה בסיטואציות לימודיות וניתוחן |
ניתוח מגוון סרטים : לבחירה: לאדוני באהבה/סינמה פרדיסו, בז, משחקי ילדים, באולינג לקולומבו, בעל זבוב, מועדון ארוחת הבקר, אלפנט, מועדון קרב, פעם היו גיבורים, סיפורו של ויל הרדי, ללכת שבי אחריו, בין הקירות |
4 |
ניתוח אירועים כתובים |
צבר בן יהושע, נ', דושניק, ל' וביאליק, ג' (תשס"ז). מי אני שאחליט על גורלם? ירושלים: מאגנס. (001130358) (חינוך 370.114 צבר.) קרמר חיון, ל' (1990). שיקולי דעת בהוראה. תל-אביב: צ'ריקובר. חובה (000044940) (חינוך 371.1 קרמ) |
8 |
בניית יחידת הוראה : מיחידת הוראה לכתיבת מערך שיעור (בקבוצות, ביחידני). |
פסטרנק, ר' (1994). עקרונות מנחים ומשימות לעבודה מעשית בהוראה במסלול לבית הספר העל יסודי. תל-אביב: מכללת לוינסקי. (פרק ד' עמ' 139-119 - 2361215, פרק ה' עמ' 157-143 - 2361214). חובה
שחור, א' (1987). מערכי שיעור בהוראה ובחינוך. תל-אביב: אור-עם. (000148699) (חינוך 371.3 שחר) |
- ב. חובות הקורס : השתתפות פעילה ב- 80% של המפגשים.
- ג. מרכיבי הציון הסופי בקורס: הגשת תלקיט-תיק עבודות -100%.