ד"ר שוחט צילי 77-767-01 התערבות חינוכית בגיל הרך

 

התערבות חינוכית בגיל הרך 77-767-01

ד"ר צילי שוחט

תשע"ג 2012-2013

 

א. עקרונות מודלים ואמונות בעשייה חינוכית בגיל-הרך

גונזלס-מנה, ג' וידמייר-אייר, ד' (2000). תינוקות, פעוטים ומטפלות. קרית-ביאליק: אח. (000443569) (חינוך 362.712  גונ)

לוין, ג' (1982). הסביבה החינוכית המובנית או הפתוחה וגישתן של הגננות. הד הגן, מו(ג),        271-279. * (001120671)

לוין, ג' (1996). תינוקות ופעוטות מי מחנך אותם? קרית-ביאליק: אח.* (מעורבות חינוכית, עמ' 151-170 - 001180332)

לוין, ג. (2000). משחקי ילדים: המעורבות המשתתפת של הגננת במשחקים הדרמטיים של הילדים. הד הגן, סד(ד), 42-47.*(001120691)

שקדי, א. (2006). מילים המנסות לגעת. תל-אביב: רמות. (עמ' 69-80; 80-87 - 2355029).

 

Bergen, D., Reid, R., & Torelli, L. (2001). Educating and caring for very young children; The infant/toddler curriculum. New York: Teachers College, Columbia University. (001095331) (חינוך 372.19 BER)

Cohen, N. J., Muir, E., Lojkasek, M., Muir, R., Parker, C. J., Barwick, M. et al. (1999). Wait, watch and wonder: Testing the effectiveness of a new approach to mother infant psychotherapy. Infant Mental Health Journal, 20, 429-451. (1234379)*

Berthelsen, D., & Brownlee, J. M. (2007). Working with toddlers in child care: Practitioners' beliefs about their role. Early Childhood Research Quarterly, 22, 347-362. (1234380)

 

ב. תחומי העשייה החינוכית במסגרת לגיל הרך

התנסות בחומרים

קריאת חובה:

האס, מ. (1998). ילדי הגן מתנסים ומתבטאים בחומרי אומנות. קרית ביאליק: אח. (לא מוצאים את הפרסום הזה)

פינס, מ. ומגדל, מ. (1990). התנסות בחומרי יצירה לגיל הרך. ירושלים: החברה למתנסי"ם. (000392508) (מכון פדגוגי 372.5  פינ)

העשרה:

פלוטניק, ר. ואשל, מ. (2007). ספר הגן. בני ברק: הקיבוץ המאוחד ומחלקת החינוך של התנועה הקיבוצית. (עמ' 125-132). (001141902) (חינוך E307.776  פלו.)

התנהגות הוראתית וסגנונות תיווך אינדבידואליים

קליין, ש"פ וגבעון, ד' (2001). מה שרואים מכאן לא רואים משם: תינוקות ופעוטות במעונות יום בישראל. אבן יהודה: רכס.  (עמ' 119-138 - 001120494)

טל, ק., בכר, א., וייסבורט, ד., סנדרוביץ,  ר. ושמר, א. (2001). הדרכה כתיווך לקראת אוטונומיה. תל-אביב: מכון מופ"ת. * (עמ' 32-38, 62-65 - 001179010).

הקשר בין הבית למסגרת החינוכית

גרינבאום, ז"צ ופריד, ד' (עורכים) (2011). קשרי משפחה - מסגרת חינוך בגיל הרך (גן - ג'): תמונת מצב והמלצות. ירושלים: היזמה למחקר יישומי בחינוך, האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. * (001219790) (מכון פדגוגי E371.103  קשר. - בתהליך עבודה)

 

מאפיינים התפתחותיים של פעוטות  והוריהם

כוכבי, ה. ורביב, ע. (2007). המדריך הישראלי להורים. אור-יהודה: כנרת, זמורה-ביתן. (גבולות: עמ' 294-312, קריאת ספרים: 313-319, פרקים על התפתחות: 165-210( (001127443) (חינוך 649.1  כוכ.)

סרוף, א., קופר, ר. ודהארט, ג. (2004).  התפתחות הילד טבעה ומהלכה. תל-אביב: האוניברסיטה הפתוחה (פרקים 4-8). (000392162) (חינוך 305.231  סרו.)

פלוטניק, ר' (2007). 'הקול ההורי': הורות כתהליך נפשי-התפתחותי. בתוך א' כהן (עורכת), חוויית ההורות: יחסים התמודדויות והתפתחות (עמ' 333-362). קרית-ביאליק: אח. (001218549)

שגיא, א' ודולב, ס' (2001). הורים, מסגרות חינוכיות וילדים בישראל: "חמוץ-מתוק". מגמות, מא(1-2), 195-217. (2355028)

 

 

 

  קובץ באתר הקורס*