ד"ר ציון מיכל 77-994-01 פרויקט מסכם בהוראת המדעים

 

                            

שם ומספר הקורס:

 פרויקט מסכם בהוראת המדעים 77-994-01

ד"ר מיכל ציון

סוג הקורס: (סמינריון)

שנת לימודים:  תשע"ג                    סמסטר:       א+ב              היקף שעות:  2 ש"ש

 אתר הקורס באינטרנט:          

 

 

א. מטרות הקורס (מטרות על / מטרות ספציפיות):

 

  • - שילוב של שלושת האלמנטים המרכזיים שנלמדים במגמה:
  • 1. ידע תוכן מדעי מתחום מדעי הטבע והמדעים המדויקים
  • 2. מחקר חינוכי
  • 3. שיטות הוראה חדישות בהוראת המדעים
  • - פיתוח יחידת לימוד העוסקת בהוראת מדעים חדשנית. עריכת מחקר פעולה חינוכי מלווה
  • - היכרות עם הספרות המדעית והמחקרית המובילה בתחום
  • - היכרות עם חידושים תיאורטים ומעשיים בתחום

 

 

ב. תוכן הקורס: (רציונל, נושאים)

 

    מהלך השיעורים: (שיטות ההוראה, שימוש בטכנולוגיה, מרצים אורחים)

      

  • - פיתוח יחידת לימוד הכוללת שיטות הוראה חדישות.
  • - ניסוי היחידה בשדה ההוראה.
  • - הערכת היחידה במחקר חינוכי המשלב שיטות מחקר כמותיות ואיכותיות.
  • - כתיבת דו"ח מחקר.
  • - הצגת הפרויקט לפני כלל תלמידי הוראת המדעים במסלול

 

 

    תכנית הוראה מפורטת לכל השיעורים: (רשימה או טבלה כדוגמת המצ"ב)

 

 

 

מס' השיעור

נושא השיעור

1

הסבר רציונל הפרויקט, מטרותיו והדרישות

2

מבנה ושלבים של מחקר מדעי. 

3

מתודולוגיה כמותית ואיכותית

4-24

פגישות אישיות עם צוותי המחקר בהתאם להתקדמות ולצורך

25-26

הצגת הפרויקטים המסכמים במליאה, כולל תלמידים של שנה א'.

 

 

 

ג. חובות הקורס:

 

     דרישות קדם:

     קורסים במתודולוגיה כמותית ואיכותית

 

 

 חובות / דרישות / מטלות:

 כתיבת עבודה בפורמט של תזה, בקבוצות.

    הרצאה

 

 מרכיבי הציון הסופי (ציון מספרי / ציון עובר):

        70% עבודה כתובה

30% השתתפות במהלך השנה

 

ד. ביבליוגרפיה: (חובה/רשות)

1. שקדי, א' (2003). מילים המנסות לגעת. מחקר איכותני - תיאוריה ויישום. תל-אביב: רמות. (0568786) (חינוך 001.42 שקד)

 

2. קניאל, ש' (1997). כתיבת עבודת מחקר בחינוך הגבוה. תל-אביב: דקל. (326603) (חינוך 378.242 קני)

3. הסטודנטים יאספו מאמרים בהתאם לנושא עבודתם. 5 מהם חייבים להיות מהעיתונים המופיעים ברשימה זו:

                                                

  • American Educational Research Journal
  • American Journal of Education
  • Australian Science Teachers Journal
  • Education in Chemistry
  • Educational Studies in Mathematics
  • International Journal of Science Education
  •  International Journal of Science and Mathematic Education
  • Journal of Computers in Mathematics & Science Teaching
  • Journal of Educational Research
  • Journal for Research in Mathematics
  • The Journal of Environmental Education
  • Journal for Research in Science Teaching
  • Journal of Science Teacher Education
  • Journal of Technology Education
  • Research in Science and Technological Education
  • Research in Science Education
  • Science Education
  • Studies in Science Education
  • The Journal of Mathematical Behavior