גב' בר-און עמליה 77-728-01 פרקטיקום: התערבות במערכת הבית ספרית

 

פרקטיקום: שילוב והתערבות  77-728-01

עמליה בר-און

ביבליוגרפיה

אביבי-בן צבי, ג' (2010). יכולות מורפולוגיות ומילוניות המתבטאות בתצורת שמות, פעלים ותארים בקרב ילדי ביה"ס בהשוואה למתבגרים ומבוגרים. עבודת מחקר לתואר שלישי, בית-הספר לחינוך, אוניברסיטת תל-אביב. (אין בבר אילן)

 ברמן, ר',  לוסטיגמן, ל' וניר-שגיב, ב' (2008). ניתוח טקסטים כראי להתפתחות שפה מאוחרת. עיונים בשפה ובחברה, 1 (1), 10-47. (1219221)

 כצנברגר, א' (1994). היכולת לספר סיפור על פי סידרת תמונות: היבטים קוגניטיביים לשוניים     והתפתחותיים. עבודת מחקר לתואר שלישי. החוג לחינוך, אוניברסיטת תל-אביב. (אין בבר אילן)

כצנברגר, א' (תשנ"ז). התפתחות היכולת לספר סיפור עפ"י סדרת תמונות. חלקת לשון, 24, 61-80. (000596205)

כצנברגר, א' (2000). מבנה הטקסט הכתוב מנקודת מבט התפתחותית. ד"ש, 22, 1-14. (1219463)

לוי, ר' ואביבי בן-צבי, ג' (2011). תהליכים מורפו-לקסיקאליים ברכישת התואר בעברית: התפתחות שפה תקינה ולקויה בגיל בית-הספר בשני מיצבים סוציו-אקונומיים. בתוך ד' ארם וע' קורת (עורכות), אוריינות ושפה: יחסי גומלין, דו-לשוניות וקשיים. ירושלים: מאגנס. (1219464)

ניר-שגיב, ב', שטרנאו, מ', ברמן, ר' ורביד, ד' (2008). התפתחות המשלב הלשוני בגיל בית הספר כגורם מבחין בין סוגות ובין אופנויות. אוריינות ושפה, 1, 71-103. (1219460)

סגל, מ' (2008). מה הסיפור? על התפתחות היכולת הנרטיבית. תל אביב: מופ"ת. (001146719) (מכון פדגוגי 372.677  סגל)

קפלן, ד' (2007). הפן הלשוני של הבנת טקסטים כתובים נרטיביים ועיוניים: מבט התפתחותי. עבודת מחקר לתואר שלישי, החוג לחינוך, אוניברסיטת תל אביב. (אין בבר אילן)

רביד, ד' (1998). שמות הפעולה בעברית החדשה. בלשנות עברית, 45, 61-78. (001210291)

רביד ד' (2002). לשון ואוריינות במעבר מן הגן לבית הספר. בתוך פ' קליין וד' גבעון (עורכות), שפה למידה ואוריינות בגיל הרך (עמ' 43-70). תל-אביב: רמות. (000563058)

רביד, ד' (2002). ניצני ההיצג הדבור והתפתחותם ברכישת השיח האקספוזיטורי. בלשנות עברית,  50-51, 95-120. (001128706)

 רביד, ד' וזילברבוך, ש' (2001). מבנים שמניים מורכבים בטקסטים אנציקלופדיים: הבטים בלשניים והתפתחותיים. בתוך א"ר שורצולד ור' ניר (עורכים), ספר בן ציון פישלר: מחקרים בלשון העברית ובהוראתה (עמ' 245-263). תל אביב: רכס. (1219520)

רביד, ד', לנדאו, ה' ולובצקי, מ' (2003). המורפולוגיה של הסביל הפועלי בגיל בית הספר: דוגמא לרכישה מאוחרת. סקריפט, 5-6, 129-158.  (1219540)

שן, י' וברמן, ר"א (1997). מהאירוע הבודד למבנה הפעולה: שלבים בהתפתחות הנרטיבית. בתוך  י' שימרון (עורך), מחקרים בפסיכולוגיה של הלשון בישראל, רכישת לשון קריאה וכתיבה.  ירושלים: מאגנס. (001139589)

Berman, R. A. (1995). Narrative competence and storytelling performance: How children tell stories in different contexts. Journal of Narrative and Life History, 5, 285-313. (אין בבר אילן)

Berman, R. A. (1997). Preschool knowledge of language: What five-year-olds know about language structure and language use. In C. Pontecorvo (Ed.) Writing development: An interdisciplinary view (pp. 61-76). Amsterdam: Benjamins. (אין בבר אילן)

Berman, R. A. (2004). Between emergence and mastery: The long development route of language acquisition. In R. A. Berman (Ed.) Language development across childhood and adolescence. Amsterdam: Benjamins. (אין בבר אילן)

Berman, R. A. (2008). The psycholinguistics of text construction. Journal of Child Language, 35, 735-771. (1217833)

Berman, R. A. (2009).  Language development in narrative contexts.  In E. Bavin (Ed.), Handbook of child language (pp. 355-376). Cambridge: Cambridge University Press.   

Berman, R. A. (2009). Trends in research on narrative development.  In S. Foster-Cohen (Ed.), Language acquisition (pp. 294-318).  Basingstoke: Palgrave-Macmillan.  (אין בבר אילן)

Berman, R. A., & Katzenberger, I. (2004). Form and function in introducing narrative and expository texts: A developmental perspective. Discourse Processes, 38 (1), 57-94. (1219240)

Berman, R. A., & Ravid, D. (2008). Becoming a literate language user: Oral and written text construction across adolescence. In D. R. Olson & N. Torrance (Eds.) Cambridge handbook of literacy (pp. 92-111). Cambridge: Cambridge University Press. (1219960)

Berman, R.  A., & Ravid, D. (2010). Interpretation and recall of proverbs in three school-age population. First Language, 30 (2), 155-173.   (001197810)

Berman, R. A., & Slobin, D. I.  (1994). Relating events in narrative: A cross linguistic developmental study. Hillsdale, NJ: Erlbaum. (000243883) (אנגלית 401.41 BER r RES/LING - לא להשאלה)

Carlisle, J. F. (2003). Morphology matters in learning to read: A commentary. Reading Psychology, 24, 291-322. (001102316)

Dockrell, J. F., & Messer, D. J. (2004). Lexical acquisition in the early school years. In R. A. Berman (Ed.), Language development across childhood and adolescence. Amsterdam: Benjamins.  (אין בבר אילן)

Nippold, M. (2007). Later language development. Austin: PRO-ED. (אין בבר אילן)

Ravid, D. (2004). Derivational morphology revisited: Later lexical development in Hebrew. In R. A. Berman (Ed.), Language development across childhood and adolescence. Amsterdam: Benjamins. (אין בבר אילן)

Ravid, D. (2005). Emergence of linguistic complexity in written expository texts: Evidence from later language acquisition. In D. Ravid & H. Bat-Zeev Shyldkrot (Eds.) Perspectives on language and language development (pp. 337-355). Dordrecht: Kluwer. (אין בבר אילן)

Ravid, D., & Berman, R.A. (2006). Information density in the development of spoken and written narratives in English and Hebrew. Discourse Processes, 41 (2), 117-149. (1219238)

Ravid, D., & Berman, R. A. (2009). Developing linguistic register across text types: The case of modern Hebrew. Pragmatics & Cognition, 17 (1), 108-145. (אין בבר אילן)

Ravid, D., & Levie, R. (2010). Hebrew adjectives in later language text production. First Language, 30, 27-55. (1219237)

Ravid, D., & Saban, R. (2008). Syntactic and meta-syntactic skills in the school years: A developmental study in Hebrew. In I. Kupferberg & A. Stavans (Eds.), Language education in Israel:  Papers in honor of Elite Olshtain (pp. 75-110). Jerusalem: Magnes. (אין בבר אילן)

Ravid, D., & Tolchinsky, L. (2002). Developing linguistic literacy: A comprehensive model. Journal of Child Language, 29, 419-448.  (001218074)