ד"ר שוחט צילי וד"ר עדי-יפה אסתר 77-767-01 התערבות חינוכית בגיל הרך

 

רשימת מקורות לקורס:

התערבות חינוכית בגיל הרך  - סמינריון פרקטיקום

 77-767-01

סמסטר א'

 

ד"ר צילי שוחט

ד"ר אסתר עדי-יפה

 

 

התפתחות רגשית חברתית של תינוקות ופעוטות במסגרת קבוצתית

 

בקר, ע. (2009). עם מי שיחקת בגן היום? עולמם החברתי של ילדים בגיל-הרך. תל-אביב: מכון מופ"ת. (001168534) (חינוך 372.218  בקר)

רוזנטל, מ., גת, ל. וצור, ח. (2008). לא נולדים אלימים: עולמם הרגשי והחברתי של ילדים קטנים. בני ברק: הקיבוץ המאוחד. (001163146) (חינוך 155.418  רוז)

Wittmer, D. S (2008). Focusing on peers: The importance of relationships in the early years. Washington DC: Zero to three. (001178251)  (חינוך 305.231 WIT)

 

סגנונות תיווך אינדבידואליים

 

טל, ק., בכר, א., וייסבורט, ד., סנדרוביץ, ר. ושמר, א. (2001). הדרכה כתיווך לקראת אוטונומיה. מכון מופ"ת. * (עמ' 32-38; 62-65). (001211038) (טקסט אלקטרוני)

 

עשייה תואמת התפתחות בגיל-הרך

 

סטנדרטים להפעלת מסגרות חינוכיות לפעוטות (2009). דו"ח ועדה מייעצת בראשותה של פרופ' רוזנטל. משרד התעשייה המסחר והתעסוקה. אגף מעונות יום ומשפחתונים לגיל הרך. (עותק של המסמך באתר הקורס)

 

Copple, C., & Bredekamp, S. (Eds.) (2009). Developmentally appropriate practice in early childhood programs. Washington, DC: National Association for Education of Young Children. *  (000357696) (חינוך 372.21 DEV) (pp. 1-30 - 1180517; pp. 33-51 - 1180518; pp. 53-73 - 1180519; pp. 75-107 - 1180520)

 

 

פרקים בהתפתחות הילד בגיל-הרך

 

סרוף, א', קופר, ר' ודהארט, ג' (1998). התפתחות הילד: טבעה ומהלכה. תל-אביב: האוניברסיטה הפתוחה. (000392162) (חינוך 305.231  סרו.)

 

Berk, L.E. (2009). Child development. Boston: Pearson Education Inc. (1179093) (חינוך 305.231 BER)

 

Westby, C.E. (2000). A scale for assessing children's pretend play. In K. Gitlin-Weiner, A. Sandgrund, & C. Schaefer (Eds.), Play diagnosis and assessment. New York: Wiley.* (001163074)

 

 

מאפייני אינטראקציה איכותית מטפלת-ילד

 

קליין, פ' (2008). איכות התהליך החינוכי: אינטראקציה בין ילדים למבוגרים. בתוך פ"ש קליין וי' יבלון (עורכים), ממחקר לעשייה בחינוך לגיל הרך (עמ' 91-113). ירושלים: האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. (001179030)

קליין, פ. וגבעון, ד. (2001). מה שרואים מכאן לא רואים משם: תינוקות ופעוטות במעונות יום בישראל. אבן-יהודה: רכס. (000497965) (חינוךE362.712  קלי)

 

השפעות סביבתיות על התפתחותם של פעוטות

 

שוחט, צ. (2005). השפעת אופן הגשת אביזרי המשחק במעונות-יום על התנהגותם של פעוטות. חיבור מחקר לתואר שלישי, בית-הספר לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן, רמת-גן. (001103066) (חינוך 372.216  שוח)

 

 

Chick, K. A., Heilman-Houser, R. A., & Hunter, M. W. (2002). The impact of child care on gender role development and gender stereotypes. Early Childhood Education Journal, 29 (3), 149-154. (1216640)

Kantrowitz, E. J., & Evans, G. W.  (2004). The relation between the ratio of children per activity area and off-task behavior and type of play in day-care centers. Environment and Behavior, 36, 541-557. (1216646)

NICHD Early Child Care Research Network (2005). Child care and child development. New York: Guilford. (Chapter 25, pp. 364-394 - 001117451)

Shonkoff, J. P., & Phillips, D. A. (2000). From neurons to neighborhoods: The science of early childhood development. Washington, D.C.: National Academy Press. (000554051) (חינוך 305.231 FRO)