ד"ר שוחט צילי 77-768-01 חינוך וטיפול בגיל הרך

 

 

רשימת מקורות לקורס:

חינוך וטיפול בגיל הרך 77-768-01

סמסטר ב'  תשע"ב

 

ד"ר צילי שוחט

 

 

השפעת אופן הגשת אביזרי משחק על התנהגותם של פעוטות

 

שוחט, צ. (2005). השפעת אופן הגשת אביזרי המשחק במעונות-יום על התנהגותם של פעוטות. חיבור לשם קבלת תואר דוקטור לפילוסופיה, בית-הספר לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן. (עמ' 55-64 - 1217701, עמ' 147-177 - 001179017).

Shohet, C., & Klein, P. S. (2010). Effects of variation in toy presentation on social behavior of infants and toddlers in childcare. Early Child Development and Care, 180 (6), 823-834. (באתר הקורס)

 

 

גילויי תוקפנות בגיל-הרך - סיבות להופעתן ודרכים להתמודדות במסגרת מעון-היום 

 

קריאת חובה:

רוזנטל, מ., גת, ל. וצור, ח. (2008). לא נולדים אלימים: עולמם הרגשי והחברתי של ילדים קטנים. בני ברק: הקיבוץ המאוחד. (עמ' 186-197 - 001179002)

Provence, S. (1985). Helping young children channel their aggressive energies. Zero to Three, April, 13-15. * (001107493)

העשרה:

Ostrov, J. M., Woods, K. E., Jansen, E. A., Casas, J. F., & Crick, N. R. (2004).  An observational study of delivered and received aggression, gender, and social-psychological adjustment in preschool: "This White Crayon Doesn't Work . . . ".  Early Childhood Research Quarterly 19, 355-371.** (001197348)

Lenneke R. A. Alink, L. R. A.,  Mesman, J., van Zeijl, J.,  Stolk, M. N., Juffer, F. et al. (2006). The early childhood aggression curve: Development of physical aggression in 10- to 50-month-old children. Child Development, 77(4), 954-966. ** (001217376)

 

 

השפעת השהות במעון על התפתחות ילדים בגיל הרך 

 

 

קריאת חובה:

 

רוזנטל, מ., גת, ל. וצור, ח. (2008). לא נולדים אלימים: עולמם הרגשי והחברתי של ילדים קטנים. בני ברק: הקיבוץ המאוחד. (פרק 6 - 001179003).

NICHD Early Child Care Research Network (2007). Are there long-term effects of early child care? Child Development, 78, 681-701. (001180469)

Love, J. M., Harrison, L., Sagi-Schwartz, A., van-IJzendoorn, M. H., Ross, C., Ungere, J.A. et al. (2003). Child care quality matters: How conclusions may vary with context. Child Development, 74 (4), 1021-1033. (001118321)

Pluess, M., & Belsky, J. (2009).  Differential susceptibility to rearing experience: The case of childcare. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 50 (4), 396-404. (001197560)

העשרה:

De Schipper, E. J., Riksen-Walravena, J. M., Geurts, S. A. E., & DeWeertha, C. (2009). Cortisol levels of caregivers in child care centers as related to the quality of their caregiving. Early Childhood Research Quarterly, 24, 55-63.** (1217950)

Watamura, S. E., Donzella, B., Alwin, J., & Gunnar, M. R. (2003). Morning to afternoon increases in cortisol concentrations for infants and toddlers at child care: Age differences and behavioral correlates. Child Development, 74, 1006-1020. (1217951)

 

ניתוח סביבת התינוק/הפעוט עפ"י ה- ITERS-R

Harms, T., Cryer, D., & Clifford R. M. (2003). Infant/toddler environment rating scale. New York: Teachers College Press. (השאלה מתמדת)

התינוק הפעוט והספר

 

יסעור, ח., וקרמר, ע. (1998). לגדול עם ספרים: בניית הקשר בין הילד לספרות בגיל הרך. קריית-ביאליק: אח. (000385301) (מכון פדגוגי 028.5  יסע.)

Kupetz, B. N., & Green, E. J. (1997). Sharing books with infants and toddlers: Facing the challenges. Young Children, 52 (2), 22-27. * (001107654)

Rosenkoetter, S. E., & Knapp-Philo, J. (2004). Learning to read the world: Literacy in the first 3 years. Zero to three, April, 5-9. (כ"ע - השאלה מתמדת)

העשרה:

Weigel, D. J., Martin, S. S., & Bennett, K. K. (2005). Ecological influences of the home and the child-care center on preschool-age children's literacy development. Reading Research Quarterly, 40 (2), 204-233.** (001197345)

Stone, S., & Twardosz, S. (2001). Children's books in child care classrooms: Quality, accessibility, and reasons for teachers' choices. Journal of Research in Childhood Education, 16 (1), 53-69. ** (001217377)

 

בניית תקשורת מותאמת בין הבית לבין המעון

 

קריאת חובה:

Shpancer, N. (2002). The home-daycare link: mapping children's new world order. Early Childhood Research Quarterly, 17, 374-392. (1217952)

העשרה:

דיין, י. (2004). זה תיק מאד כבד - שבע גננות מספרות על הקשר עם ההורים. הד הגן, ס"ח (ד), 4-19. (001179133)

Brazelton, T. B. (1984). Cementing family relationships. In Dittman, L. L. (Ed.), The infants we care for (pp. 9-20). Washington: National Association for the Education of Young Children. * (001107641)

Gamble, W. C., Ewing, A. R., & Wilhlem, M. S. (2009). Parental perceptions of characteristics of non-parental child care: Belief dimensions, family and child correlates. Journal of Child and Family Studies, 18, 70-82.** (001197352)

Shpancer, N., Bowden, J. M., Ferrell, M. A., Pavlik, S. F., Robinson, M. N., Schwind, J. L. et al. (2002). The gap: Parental knowledge about daycare. Early Child Development and Care, 172, 635-642.** (באתר הקורס)

הגישה החינוכית ברג'יו אמיליה

 

קריאת חובה:

 

Edward, C., Gandini, L., & Forman, G. (Eds.) (1995). The hundred languages of children: The Reggio Emilia approach to early childhood education. Norwood, NJ: Ablex. (ch. 1-2 - 001107647) *

העשרה:

צורן, נ. (2000). לראות מעבר למובן מאליו. בתוך פ. קליין (עורכת), תינוקות טף הורים ומטפלים (עמ' 257-291). אבן יהודה: רכס. (001197444)

Huff Sisson, J. (2009). Making sense of competing constructs of teacher as professional. Journal of Research in Childhood Education, 23(3), 351-366.** (001197347)

New, R. (1995). Cultural variations on developmentally appropriate practice: Challenges to theory and practice. In C. Edward, L. Gandidni & G. Forman (Eds.), The Reggio Emilia approach to early childhood education (pp. 215-231). Norwood, NJ: Ablex.** (אין בבר אילן)

 

מרכיבי תוכנית לימודים איכותית לתינוקות ופעוטות

 

קריאת חובה:

Dodge, D. T. (1997). The importance of curriculum in achieving quality child day care programs. In B. Hershfield & K. Selman (Eds.), Child day care (pp. 129-144).  New Brunswick: Transaction Publishers. * (001107646)

 

העשרה:

Bergen, D., Reid, R., & Torelli, L. (2001). Educating and caring for very young children: The infant/toddler curriculum. New York: Teachers College Press. (pp. 41-142). (001095331) (חינוך 372.19 BER)

ברוקס, א. (עורכת) (2002). קווים מנחים לעשייה חינוכית עם גילאי שנתיים-שלוש. ירושלים: מעלות * (000534992) (חינוך E372.21  ברו)

 

אתרי אינטרנט

 

http://www.development-infants-toddlers.org/   האתר של מרכז בייקר

http://www.gilrach.co.il/

http://www.naeyc.org/

http://www.udel.edu.ecrq/.

http://www.zerotothree.org/.

http://www.education.gov.il/

http://www.snunit.k12.il/

http://www.kidin.co.il/home_heb.htm

http://www.horim.com/HomePage.asp

http://www.horut.org.il/

http://www.ganyeladim.co.il/

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum (להיכנס לפורום חינוך לגיל הרך, למאמרים)

http://www.orianit.org/fmorim/

http://www.0-5.co.il/

http://www.gov.il/FirstGov/TopNav/Situations/SSituationsInLife/SKindergarten/SKTillage3/SKTDayCare/  אתר משרד התמ"ת

 

 

 

 

* למקורות שמסומנים בכוכבית יש עותק מצולם במרכז בייקר ובספריה לחינוך

** מאמר זה מיועד לפרזנטציה בכיתה