ד"ר שפירא אורלי 77-238-01 סדנא בסימולציה וניתוח אירועים

 

                                        

שם ומספר הקורס:  סדנא בסימולציה וניתוח אירועים (77-238-01/02)

 

ד"ר אורלי שפירא-לשצ'ינסקי

shapiro4@mail.biu.ac.i

שעת קבלה : יום ב'  12-13

סוג הקורס: סדנה

שנת לימודים: תשע"ב                     סמסטר: ב                     היקף שעות:  1 ש"ש

 

א. מטרות הקורס (מטרות על / מטרות ספציפיות):

 

  1. הבהרת הזיקה בין תיאוריות ומחקרים במנהל החינוך לבין שדה מנהל החינוך.
  • 2. הפנמת ידע מתיאוריות מרכזיות בתחום מנהל החינוך בדרך של סימולציה וניתוח אירועים

מתחומי מערכת החינוך

 

ב. תוכן הקורס:

    מהלך השיעורים:

הסדנא מבוססת על הדרכה פעלתנית של המשתתפים בסדנא תוך שילוב דיונים, תרגולים, ניתוח וסימולציות של אירועים.

 

   

ג. חובות הקורס:

 

     דרישות קדם: קורס מבוא למנהל חינוכי

 

 

דרישות והרכב הציון:

אירוע  וניתוחו בכיתה                                                                                                  (30% )

עבודה סופית                                                                                                              (70%)

נוכחות חובה.

 

 

 מרכיבי הציון הסופי: ציון מספרי

 

 

ד. ביבליוגרפיה:

    

הביבליוגרפיה הבסיסית והעדכנית היא זו שנלמדה בסמסטר א' במסגרת הקורס מבוא למנהל החינוך מס'
200

פריטים נוספים:

  • 1. אלבוים דרור, ר' (1968). מנהל החינוך בישראל: אוסף אירועים. ירושלים: האוניברסיטה העברית, ביה"ס לחינוך. (000217779) (חינוך E371.2 מנה)
  • 2. בברסקי, מ' (1995). ניתוח אירועים - יחסים בין אישיים בבית הספר. תל-אביב: מכון מופת. (0289560) (חינוך E370.115 נתו)
  • 3. פרידמן, י' ובנדס-יעקב, א' (1998). המאבק לחירות הניהול בסביבה עתירת אילוצים. ירושלים: מכון הנרייטה סאלד. (000384038) (חינוך E373.12 פרי)
  • 4. קופפרברג, ע' ואולשטיין, ע' (2005). שיח בחינוך. תל-אביב: מכון מופת. (1100644) (חינוך E371.1 שיח)
  • 5. שילד, ג' (1995). ניתוח אירועים - יחסים בין אישיים. ירושלים: משרד החינוך והתרבות, גף להכשרת עובדי הוראה ומכון מופת. (289560) (חינוך E370.115 נתו)

 

  • 6. Bekey, G.A., & Kogan, B.Y. (2003). Modeling and simulation: Theory and practice. Boston, MA: Kluwer. (אין בארץ)

 

  • 7. Woodside, A.G., & Wilson, E.J. (2003). Case study research methods for theory building. Journal of Business & Industrial Marketing, 18 (6-7), 493-508. (1117462)