ד"ר שפירא אורלי 77-238-01 סדנא בסימולציה וניתוח אירועים
שם ומספר הקורס: סדנא בסימולציה וניתוח אירועים (77-238-01/02)
ד"ר אורלי שפירא-לשצ'ינסקי
שעת קבלה : יום ב' 12-13
סוג הקורס: סדנה
שנת לימודים: תשע"ב סמסטר: ב היקף שעות: 1 ש"ש
א. מטרות הקורס (מטרות על / מטרות ספציפיות):
- הבהרת הזיקה בין תיאוריות ומחקרים במנהל החינוך לבין שדה מנהל החינוך.
- 2. הפנמת ידע מתיאוריות מרכזיות בתחום מנהל החינוך בדרך של סימולציה וניתוח אירועים
מתחומי מערכת החינוך
ב. תוכן הקורס:
מהלך השיעורים:
הסדנא מבוססת על הדרכה פעלתנית של המשתתפים בסדנא תוך שילוב דיונים, תרגולים, ניתוח וסימולציות של אירועים.
ג. חובות הקורס:
דרישות קדם: קורס מבוא למנהל חינוכי
דרישות והרכב הציון:
אירוע וניתוחו בכיתה (30% )
עבודה סופית (70%)
נוכחות חובה.
מרכיבי הציון הסופי: ציון מספרי
ד. ביבליוגרפיה:
הביבליוגרפיה הבסיסית והעדכנית היא זו שנלמדה בסמסטר א' במסגרת הקורס מבוא למנהל החינוך מס'
200
פריטים נוספים:
- 1. אלבוים דרור, ר' (1968). מנהל החינוך בישראל: אוסף אירועים. ירושלים: האוניברסיטה העברית, ביה"ס לחינוך. (000217779) (חינוך E371.2 מנה)
- 2. בברסקי, מ' (1995). ניתוח אירועים - יחסים בין אישיים בבית הספר. תל-אביב: מכון מופת. (0289560) (חינוך E370.115 נתו)
- 3. פרידמן, י' ובנדס-יעקב, א' (1998). המאבק לחירות הניהול בסביבה עתירת אילוצים. ירושלים: מכון הנרייטה סאלד. (000384038) (חינוך E373.12 פרי)
- 4. קופפרברג, ע' ואולשטיין, ע' (2005). שיח בחינוך. תל-אביב: מכון מופת. (1100644) (חינוך E371.1 שיח)
- 5. שילד, ג' (1995). ניתוח אירועים - יחסים בין אישיים. ירושלים: משרד החינוך והתרבות, גף להכשרת עובדי הוראה ומכון מופת. (289560) (חינוך E370.115 נתו)
- 6. Bekey, G.A., & Kogan, B.Y. (2003). Modeling and simulation: Theory and practice. Boston, MA: Kluwer. (אין בארץ)
- 7. Woodside, A.G., & Wilson, E.J. (2003). Case study research methods for theory building. Journal of Business & Industrial Marketing, 18 (6-7), 493-508. (1117462)