חיזוק שיתוף הפעולה בין הפקולטה לחינוך שבאוניברסיטת בר-אילן והאוניברסיטה הפתוחה בקפריסין

תמונה של מורה ותלמידה
תאריך
מרצה
פרופ' אורלי שפירא
תקציר

פרופ' אורלי שפירא-לשצ'ינסקי, ראשת המכון לאינטגרציה, מהתוכנית למנהיגות וניהול מערכות חינוך בפקולטה לחינוך, הובילה תהליכים של שיתוף פעולה עם האוניברסיטה הפתוחה בקפריסין במהלך ביקורה שם במסגרת Erasmus+ International Mobility Program.

איך לשמר אנשי חינוך והוראה איכותיים? מהן הגישות לפיתוח מיקצועי של מורים בארץ ובעולם? פרופ' אורלי שפירא-לשצ'ינסקי ניסתה לענות על שאלות אלו ואחרות.

פרופ' שפירא-לשצ'ינסקי, ראשת המכון לאינטגרציה, מרצה בתוכנית למנהיגות וניהול מערכות חינוך בפקולטה לחינוך, הובילה תהליכים של שיתוף פעולה עם האוניברסיטה הפתוחה בקפריסין במהלך ביקורה שם בין ה 7-11 לינואר 2024 במסגרת: Erasmus+ International Mobility Program. במהלך שהותה שם פגשה בסדרת מפגשים את רקטור האוניברסיטה- פרופ' פטרוס פשטריס, פרופ' אנטוניוס קפא - ראש התוכנית למנהיגות ומדיניות חינוכית, מנהלי בתי ספר, מפקחים וקובעי מדיניות. הדגש בסדרת המפגשים היה על שימור אנשי חינוך והוראה בתקופת שגרה וחירום. כמו כן, נערכו הרצאות לסטודנטים ופגישות ליעוץ הנחייה לסטודנטים לתארים מתקדמים.

השיא של המפגש היה הרצאה היברידית בנושא: איך לשמר אנשי חינוך והוראה איכותיים? גישות בינלאומיות לפיתוח מקצועי של מורים. במהלך ההרצאה, נדונו ההשוואות בין מערכת החינוך הישראלית והקפריסאית תוך דגש על מחקרים ונתונים בינלאומיים אשר לוו בהצעות לאסטרטגיות מגוונות לשימור מורים ברמת המורה, ביה"ס, משרד החינוך, ומדיניות כללית של המדינה. בהרצאה נכחו נציגי Cyprus Educational Administration Society Council of Cyprus Agency for Quality Assurance and Accreditation in Higher Education מנהלי בתי ספר, מפקחים, קובעי מדיניות, וכמובן חברי סגל וסטודנטים במסלול תואר שני ושלישי של התוכנית למנהיגות ומדיניות חינוכית של האוניברסיטה הפתוחה.

במהלך שהותה שם לקחה פרופ' שפירא-לשצ'ינסקי חלק בדיון הקשר בין האוניברסיטאות תוך דגש על בניית קונסורציום להגשה ל-HORIZON ופיתוח הגשה לבניית תוכנית לימודית בינלאומית בתחום של מנהיגות חינוכית באמצעות: Erasmus Mundus Programme כל אלו במימון קרנות אירופיות.

לסיכום הביקור, נערכה פגישה מסכמת עם שגריר ישראל בקפריסין, מר אורן אנוליק, בה הוא הציג את קפריסין, ונדונו אפשרויות לשיתוף פעולה כמו תיירות חינוכית בין מערכות החינוך השונות. לדברי פרופ' אורלי שפירא-לשצ'ינסקי, פעילויות אלו מחזקות את תמיכת המדינות השונות בתקופת הלחימה בה נמצאת ישראל.

קישור להקלטת ההרצאה של פרופ' אורלי שפירא-לשצ'ינסקי:

פרופ' אורלי שפירא בביקור באוניברסיטה הפתוחה בקפריסין
פרופ' אורלי שפירא-לשצ'ינסקי בביקור באוניברסיטה הפתוחה בקפריסין
פרופ' אורלי שפירא בביקור באוניברסיטה הפתוחה בקפריסין
פרופ' אורלי שפירא-לשצ'ינסקי בביקור באוניברסיטה הפתוחה בקפריסין
פרופ' אורלי שפירא בביקור באוניברסיטה הפתוחה בקפריסין
פרופ' אורלי שפירא-לשצ'ינסקי מרצה בנושא שימור המורים בביקורה באוניברסיטה הפתוחה בקפריסין

 

תאריך עדכון אחרון : 16/01/2024