פרופ' באומינגר-צביאלי נירית 8077-7501-01 אוטיזם ובעיות התפתחותיות רחבות היקף

                    קורס: אוטיזם ובעיות התפתחותיות רחבות היקף

 8077-7501-01

פרופ' נירית באומינגר-צביאלי

סוג הקורס: שיעור

שנת לימודים:     תשפ"ב                 סמסטר:   ב                          היקף שעות:  1

 אתר הקורס באינטרנט:     אין     

 

א. מטרות הקורס:

הבנה מעמיקה של מודלים ועקרונות התערבות עבור ילדים בספקטרום האוטיסטי תוך התייחסות להבט ההתפתחותי והתפקודי.

 

ב. תוכן הקורס:

ASD—גיל הרך—הצגת מודלים ועקרונות התערבות

ASD—מאפיינים מרכזיים ועקרונות בהתערבות בגיל בית הספר

ASD—המשפחה כסוכן התערבות

ASDבמערכת החינוך

ASDקידום יכולות תקשורתיות-חברתיות

ASD מודלים להבנה של התערבות רפואית

 

    מהלך השיעורים:

הוראה פרונטאלית, דיונים פתוחים, שימוש במצגות, הרצאות אורח

 

תכנית הוראה מפורטת לכל השיעורים:

 

מס' השיעור

נושא השיעור

  1. 6.3

 התערבות בגיל הרך סיכום ועקרונות

  1. 13.3

זום

מודל ה PPSI-Preschool Peer Social Intervention

  1. 20.3

מודל ה ESDM הגב' ימית קרבלניק, דר באוניברסיטת חיפה, מומחית ESDM

 

  1. 27.3

גיל הרך— הצגת מודלים לעבודה בגיל הרך-מודל התנהגותי

דר ' דגנית איתן , מנהלת אלוטפים, מרצה בתואר שני אוטיזם, בר אילן

  1. 3.4

זום

התערבות אקולוגית-משפחתית—ממצאים בספרות

  1. 10.4

בראי המשפחה גב' רונית פלום

17.4

חופשת פסח

  1. 24.4

התערבות חברתית תקשורתית-חלק א

  1. 1.5

זום

התערבות חברתית-תקשורתית –חלק ב

  1. 8.5

אוטיזם במערכת החינוך שחר בר יהודה, מדריך ארצי ASD משרד החינוך

 

  1. 15.5

סינגור –לקרוא לילד בשמו גבי עינת קארין קלינאית בתקשורת, משרד החינוך

  1. 22.5

זום

בנות בספקטרום האוטיסטי

29.5

יום ירושלים

5.6

חופש שבועות

  1. 12.6

התערבות בגילאי בית הספר מאפיינים בהתערבות ועקרונות

  1. 19.6

גיל ביה"ס המשך-סיכום הסמסטר

 

*עשויים להיות שינויים בתאריכי הנושאים השונים ובקריאת החובה-יעודכן בהמשך

 

ג. חובות הקורס: 

1. קריאת חובה

2. בחינת גמר

3. השתתפות ונוכחות בשעורים  חובה

 

מרכיבי הציון הסופי:

100% בחינה

 

ד. *ביבליוגרפיה:

Early intervention

קריאת חובה

 

Sandbank, M., Crank, J., Albarran, S. A., Raj, S., Bottema-Beutel, K., Crowley, S., Cassidy, M., Dunham, K., Woynaroski, T. G., Feldman, J. I., & Mahbub, P. (2020).Project AIM: Autism intervention meta-analysis for studies of young children. Psychological Bulletin, 146(1), 1–29. https://doi.org/10.1037/bul0000215.

.

 

קריאה מומלצת

דרומי, א'(2018). אוטיזם: מסע להבנת הרצף. ספרי ניב (מתאים גם בשאר הפרקים). (חינוך 618.9285882 דרו.או תשע"ח)

ויג, ע' (2001). מודל ה- DIR® - מתאוריה למעשה . מתוך ס', לוינגר (עורכת). קישורים:  טיפול בילדים עם בעיות תקשורת : גישות אינטראקטיביות  (עמ' 247-280). הוצאת אח. (חינוך 618.9285 לוי.קש תשס"ח)

Fuller, E.A., & Kaiser, A.P. (2020). The Effects of Early Intervention on Social Communication Outcomes for Children with Autism Spectrum Disorder: A Meta-analysis. Journal of Autism and Developmental Disorders, 50(5), 1683–1700.

Godin, J., Freeman, A., & Rigby, P.  (2019) Interventions to promote the playful engagement in social interaction of preschool-aged children with autism spectrum disorder (ASD): a scoping study. Early Child Development and Care, 189(10)‪, 1666-1681.

Holzinger, D., et al., (2019). Feasibility and Outcomes of the Early Start Denver Model Implemented with Low Intensity in a Community Setting in Austria. Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics, 40(5), 354–363.

French, L., & Kennedy, M.M.E. (2018). Research Review: Early intervention for infants and young children with, or at-risk of, autism spectrum disorder: a systematic review. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 59(4), 444–456.

Harrop, C., Gulsrud, A., Shih, W., Hovsepyan, L., & Kasari, C. (2017).  The Impact of Caregiver-Mediated JASPER on Child Restricted and Repetitive Behaviors and Caregiver Responses. Autism Research, 10(5), 983–992.

Strain, P.S. (2017). Four-Year Follow-Up of Children in the LEAP Randomized Trial: Some Planned and Accidental Findings. Topics in Early Childhood Special Education, 37(2), 121–126.

Jones, E., Dawson, G., Kelly, J., Estes, A., & Webb, S.J. (2017). Parent-Delivered Early Intervention in Infants at Risk for ASD: Effects on Electrophysiological and Habituation Measures of Social Attention. Autism Research, 10(5), 961–972.

Ketcheson, L., Hauck, J., & Ulrich, D. (2017). The effects of an early motor skill intervention on motor skills, levels of physical activity, and socialization in young children with autism spectrum disorder: A pilot study. Autism, 21(4), 481–492.

Rogers, S.J, & Vismara, L.A. (2008). Evidence-based comprehensive treatments for early autism. Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology, 37(1), 8-38.

Rogers, S.J., Estes, A., Lord, C., Vismara, L.A, Winter, J.,Fitzpatrick, A., Guo, M., & Dawson, G. (2012).  Effects of a Brief Early Start Denver Model (ESDM)–Based Parent Intervention on Toddlers at Risk for Autism Spectrum Disorders: A Randomized Controlled Trial. Journal of the American Academy of Children and Adolescent psychiatry, 51(10), 1052-1065.

Dawson, G., Rogers, S.J, Munson, J., Smith, M., Winter, J., Greenson, J., Donaldson, A., & Varley, J. (2010). Randomized, Controlled trail of an intervention for toddlers with autism: The early start Denver model. Pediatrics, 125(1), 17-23.

Strain, P.S., & Bovey, E.H. (2011). Randomized, Controlled Trial of the LEAP Model of Early Intervention for Young Children with Autism Spectrum Disorders. Topics in Early Childhood Special Education, 31(3), 133–154.

Odom,S., Hume, K., Boyd, B., & Stabel,A. (2012). Moving Beyond the Intensive Behavior Treatment versus Eclectic Dichotomy: Evidence-Based and Individualized Programs for Learners with ASD. Behavior Modification, 36(3), 270–297.

Kasari, C., Freeman, S., & Paparella, T. (2006). Joint attention and symbolic play in young children with autism: A randomized controlled intervention study. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 47(6), 611-620.

 

תפקוד חברתי-רגשי

קריאת חובה

Bauminger-Zviely, N. (2013). Interventions to facilitate social functioning. In N. Bauminger-Zviely.  Social and academic abilities in high-functioning autism spectrum disorders (pp. 155-186). New York: Guilford press.

Krasny, L., Williams, B.J, Provencal, S, & Ozonoff, S. (2003). Social skills interventions for the autism spectrum: essential ingredients and a model curriculumChild and Adolescent Psychiatric Clinic of North America, 12(1), 107-122.

Attwood, T. (2004). Cognitive behavior therapy for children and adults with Asperger’s syndrome. Behaviour Change, 21(3), 147-161.

 

קריאת רשות

* Bauminger-Zviely, N., Eytan, D., Hoshmand, S., & Rajwan, B. O. (2021). Preschool peer social intervention in autism spectrum disorder : Social communication growth via peer play conversation and interaction. Springer International Publishing AG.

*Scarpa, A., White, S.W. & Attwood, T. (2013). CBT for children and adolescents with HFASD. New York: Guilford Press.

*Bauminger-Zviely, N., Samuel-Magal, K., Estrougo, Y., Friedlin, A., Heishrik, L., Koren, D. & Bar-Yehuda, S. (2020).  Communicating Without Words: School Based RCT Social Intervention in Minimally Verbal Peer Dyads with ASD. Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology, 49(6), 837-853. doi:10.1080/15374416.2019.1660985.

*Bauminger-Zviely, N., Eytan, D., Hoshmand, S., &  Rajwan- Ben Shlomo, O. (2020). Preschool Peer Social Intervention (PPSI): Study Outcomes. Journal of Autism and Developmental Disorders, 50(3), 844-863. doi.org/10.1007/s10803-019-04316-2

DeRosier, M.E., Swick, D.C., Davis, N.O., McMillen, J.S., & Matthews,R. (2011). The Efficacy of a Social Skills Group Intervention for Improving Social Behaviors in Children with High Functioning Autism Spectrum Disorders. Journal of Autism and Developmental Disorders, 41(8), 1033-1043.

Bauminger, N. (2007a). Brief Report: Individual social-multi-modal intervention for HFASD. Journal of Autism and Developmental Disorders, 37(8), 1593-1604.

Bauminger, N. (2007b). Brief Report: Group social-multimodal intervention for HFASD. Journal of Autism and Developmental Disorders, 37(8), 1605-1615  

Rogers, S. (2000). Interventions That Facilitate Socialization in Children with Autism. Journal of Autism and Developmental Disorders, 30(5), 399-409.

Solomon, M., Goodlin-Jones, B.L & Anders, T.F (2004). A social adjustment enhancement intervention for high functioning autism, Asperger’s Syndrome, and pervasive developmental disorder NOSJournal of Autism and Developmental Disorders, 34(6), 649-668.

Sofronoff, K., Attwood, T., Hinton, S., & Levin, I. (2007) A randomized controlled trial of a cognitive behavioral intervention for anger management in children diagnosed with Asperger Syndrome. Journal of Autism and Developmental Disorders, 37(7), 1203-1214.

Sze, K.M,  & Wood, J.J. (2007). CBT of comorbid anxiety disorders and social difficulties in children with HFA: A case report. Journal of Contemporary Psychotherapy, 37(3), 133-143

Wood, J.J., Drahota, A., Sze, K., Har, K., Chiu, A., & Langer, D.A. (2008).  Cognitive behavioral therapy for anxiety in children with autism spectrum disorders: A randomized, controlled trial. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 50(3), 224-234.

 

Review

Bellini, S., Peters, J.K., Benner, L., & Hopf, A. (2008). A meta-analysis of school-based social skills interventions for children with autism spectrum disorders. Remedial and Special Education, 28(3), 153-162.

Rao, P.A., Beidel, D.C., & Murray, M. J. (2008). Social Skills interventions for children with Asperger’s Syndrome or High-Functioning Autism: A review and recommendations. Journal of Autism and Developmental Disorders, 38(2), 353–361.

Rhea, P. (2003). Promoting social communication in high functioning individuals with autistic spectrum disorders. Child and Adolescent Psychiatric Clinics of North America 12(1), 87-106.

Tse, J., Strulovitch,J., Tagalakis, V.,   Meng, L., & Fombonne, E. (2007). Social skills training for adolescents with Asperger Syndrome and High-Functioning Autism. Journal of Autism and Development Disorder, 37(10), 1960–1968

White, S.W., Keonig, K., & Scahill, L. (2007). Social skills development in children with ASD: A review of the intervention research. Journal of Autism and Developmental Disorders, 37(10), 1858-1868.

 

תיפקוד בבית הספר

קריאת חובה

Simmons, E.S., Lanter, E., & Lyons, M. (2014). Supporting Mainstream Education Success. In F. R. Volkmar, S.J. Rogers, R. Paul, & K.A. Pelphery (Eds.), Handbook of autism and pervasive developmental disorders (4th ed.) (pp. 839-858).  Hoboken, NJ: John Wiley. ספר אלקטרוני

Martines, M.P., Harris, S.L., & Handleman, J.S. (2014). Supporting Inclusive Education. In F. R. Volkmar, S.J. Rogers, R. Paul, & K.A. Pelphery (Eds.), Handbook of autism and pervasive developmental disorders (4th ed.) (pp. 859-871).  Hoboken, NJ: John Wiley.  ספר אלקטרוני

 

Parent Education

קריאת חובה

Patterson, S.Y., Smith, V., & Mirenda, P. (2011). A systematic review of training programs for parents of children with autism spectrum disorders: Single subject contributions. Autism, 16(5), 498-525.

Steiner, A.M., Koegel, L.K., Koegel, R.L., & Ence, A.W. (2012). Issues and Theoretical Constructs Regarding Parent Education for Autism Spectrum Disorders. Journal of Autism and Developmental Disorders, 42(6), 1218–1227.

 

קריאת רשות

Green, J., et al. (2017). Randomized trial of a parent-mediated intervention for infants at high risk for autism: longitudinal outcomes to age 3 years. Journal of Child Psychology and Psychiatry 58(12), 1330–1340.

Pickles, A., et al. (2016). Parent-mediated social communication therapy for young children with autism (PACT): long-term follow-up of a randomized controlled trialLancet, 388(10059), 2501–09

Karst,J.S.,  Vaughan,A., & Hecke ,V. (2012). Parent and Family Impact of Autism Spectrum Disorders: A Review and Proposed Model for Intervention Evaluation. Clinical Child & Family Psychological Review, 15(3), 247–277.

Burrell, T.L., & Borrego, J. (2012). Parents' Involvement in ASD Treatment: What Is Their Role? Cognitive and Behavioral Practice, 19(2), 423-432.

גנוסר, נ' (2018). כמו לוליין על חוט: טיפול בהורות לילדים עם אוטיזם והתמודדות עם תמות פרדוקסליות. בתוך א', כהן (עורכת). טיפול בהורות: גישה אינטגרטיבית לטיפול בבעיות ילדים באמצעות הוריהם (עמ' 407-470). הוצאת אח.

 

 

*התדפיסים לכל קריאת החובה מצויים בספריה