Lecturer

Dr. Sarah Fridel

Lecturer
Telephone
Office
Building 905 Room 007
Reception Hours
Monday 13:00-14:00
CV

 

 

נתונים אישיים:

שם: שרה (כהן) פרידל                      SARA COHEN-FRIDEL

כתובת: ת. ד. 2408, רח' זיידמן 9, קרית אונו, מיקוד:55238009

טלפון: בית  03-6354310   נייד 0522-578533

דואר אלקטרוני:  fridelsar@hotmail.com

תאריך לידה: א' חשון תשי"ד, 28 באוקטובר 1954

מקום לידה: ישראל

מצב משפחתי: אלמנה + 2

 

השכלה

תשס"ד-תשס"ו            דוקטוראט  לימודי דוקטוראט בבית הספר לחינוך, אוני' בר אילן. עבודת

                                                       הגמר בשלבי כתיבה של פרק הדיון.  

 

תשמ"ג-תשמ"ח                          לימודי דוקטורט במחלקה לפסיכולוגיה, אונ' בר-אילן

(1988-1983)                               סיימה חובת שמיעת קורסים לתואר שלישי.

                                                לא הוגשה עבודת גמר, הלימודים הופסקו מסיבות אישיות ומשפחתיות.

 

תשל"ו-תשמ"ב:             מ.א.      פסיכולוגיה חברתית-תעשיתית-ארגונית, אוניברסיטת בר-אילן.

(1982-1976)                               נושא עבודת הגמר: "יחסים חברתיים בין תלמידים מעדות מערב ומזרח בחטיבות ביניים אינטגרטיביות"

המנחה: פרופ' יוסף שוורצוולד.

 

תשמ"ח (1981)                           לימודי תואר שני בפילוסופיה קלאסית חצי תוכנית, אוניברסיטת סנט ג'ון, ניו מקסיקו, ארה"ב

 

תשל"ח-תשל"ט:                        לימודים נוספים לתואר ראשון במגמה לייעוץ חינוכי בביה"ס

    1. לחינוך ובחוג לסטטיסטיקה בבר-אילן (סיום שמיעת הקורסים ועבודה מעשית).

 

תשל"ג-תשל"ה:             ב.א.      פסיכולוגיה מורחב, אוניברסיטת בר-אילן

(1975-1973)

 

 

 

 

נסיון מקצועי

נסיון בהוראה

 

1994 עד היום  מרצה (בדרגת מורה ג') ובביה"ס לחינוך בתחומי מחקר כמותי ומחקר איכותי, ועיבוד נתונים במחקר חברתי, בקורסים לתואר ראשון ולתואר שני .

1994-עד היום     מרצה בחוג המשולב למדעי החברה, במסגרת לימודי דיפלומה במדעי הבריאות (רנטגן), בתחומי מחקר חברתי ועיבוד נתונים  במחקר.

 

1994-1980         מרצה (בדרגות אסיסטנט ומורה ד') בביה"ס לחינוך ובחוג המשולב למדעי החברה (הנושאים: סטטיסטיקה, שיטות מחקר כמותי, שימושי מחשב).

 

1981-1977         מרצה ( בדרגת עוזרת הוראה ואסיסטנטית) בשלוחת אשקלון מטעם אוניברסיטת בר-אילן (הנושאים: סטטיסטיקה ושיטות מחקר למדעי החברה).

 

1978-1974         מורה ממלאת מקום בחטיבת ביניים, בכל המקצועות.

 

מקומות עבודה קודמים

משרד החינוך, מורה בחטיבת ביניים, תשל"ד-תשל"ח (1978-1974)

 

תחומי התמחות מדעיים

  1. חקר עמדות חברתיות וחינוכיות  בחברה ובקהילה:

       חקר עמדות כלפי זקנים וזיקנה בישראל, וחקר עמדות פסיכולוגיות לאורך החיים (  Life        Span Psychology )  בשילוב מושגים פסיכולוגיים מתיאורית ההתקשרות   

       (Attachment theory),  תיאורית ניהול האימה ( TMT theory ),  תפיסות  גיל וגילנות   

       ((Agism ותפיסת המוות. 

        חקר עמדות כלפי מוגבלים רגשית ומוגבלים שכלית.

       חקר עמדות בקרב מבוגרים-צומחים  בנושא תפיסת זהות.

  1. שיטות מחקר וסטטיסטיקה במדעי החברה ויעוץ בביצוע מחקר חינוכי וחברתי בשיטות כמותיות ואיכותיות.
  2. יעוץ מתודולוגי וסטטיסטי למתמחים לתואר שני ושלישי בעבודות גמר.

     

מידע  אקדמי רלוונטי נוסף  

תשע"ג                פיתוח קורס מתוקשב בשיטות מחקר בחינוך. הקורס הינו קורס חובה לכל תלמידי שנה א' , בתואר הראשון בחינוך.

תש"ס-תשס"א   פיתוח קורס מתוקשב (קורס הנלמד באינטרנט) במחקר כמותי לתואר ראשון,                              
( 2002-2001)      (ראש הצוות ד"ר רחל שגיא).   הקורס נחשב לקורס חלוץ בתחומי ההוראה  

                            המתוקשבת  באוניברסיטת בר-אילן .                          
                           כיום הקורס הוא קורס חובה לכל לתלמידי שנה א'  בתואר ראשון בחינוך (כ-180

                            סטודנטים).         

תשנ"ט-תש"ס    פיתוח קורסי מחקר איכותי לתואר ראשון ושני בביה"ס לחינוך (ראש
 (2001-1999)    הצוות ד"ר ר. גלובמן). קורס זה נחשב לקורס חובה לכל תלמידי שנה ב' בחינוך,
                       וכן קורס חובה לתלמידי התואר השני בחינוך.

 

תשל"ט-היום     יועצת סטטיסטית ומתודולוגית למתמחים לתואר שני ושלישי בהגשת עבודות
 (1990-1980)    הגמר בביה"ס לחינוך.

 

קיץ תשמ"א       השתלמות בלימודי תואר שני בפילוסופיה קלאסית, מטעם קרן פולברייט
 (1981)             האמריקאית בניו-מקסיקו בארה"ב באוניברסיטת סט-ג'ון.

 

קיץ תשל"ח       השתתפות במשלחת סטודנטים במסגרת חילופין מטעם איס"ק (ארגון
(1978)              הסטודנטים לכלכלה ומנהל) לפילנלד.

 

זכיה במענקי מחקר:

 

2012 - המכון הלאומי לחקר שירותי הבריאות ומדיניות הבריאות-  130,000 ₪
(שותפים: פרופ' בודנר מהחוג המשולב למדעי החברה ודר' ינקו מהמרכז לבריאות הנפש באר יעקב). נושא המחקר :

 "The attitudes of psychiatric hospital directors and workers towards hospitalization and treatment of patients with Borderline Personality Disorder (BPD)"

   

 

פירסומים:

 

מקראות  לקורסי הוראה:

  1. שגיא, ר' , כהן-פרידל, ש' , וינוגרד, ת', אילוז, ש' (1999). מקראה לקורס יסודות במחקר כמותי, ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן.
     
  2. שגיא, ר', כהן-פרידל, ש', וינוגרד, ת', אילוז, ש' (2000). מקראה לקורס יסודות במחקר כמותי, ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן.
     
  3. שגיא, ר', כהן-פרידל, ש', וינוגרד, ת', אילוז, ש' (2000). חוברת עזר לקורס יסודות במחקר כמותי, דפי פלט ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן.
     
  4. גלובמן, ר', כהן-פרידל, ש', אורנן, א', בנטל א' (2000). מקראה לקורס מחקר איכותי, לקט מקורות לסטודנטים, ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן.
     
  5. גלובמן, ר', כהן-פרידל, ש', אורנן, א', בנטל, א' (2001). מקראה לקורס מחקר איכותי, ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן.
  6. כהן-פרידל, ש' (2007).לקט מקורות לקורס מחקר איכותי, ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן.
  7. כהן-פרידל, ש' (2008). חוברת עזר לתרגול והנחייה לקורס שימושי מחשב, החוג המשולב למדעי החברה, אוניברסיטת בר-אילן.
  8. כהן-פרידל, ש' (2008).לקט מקורות לקורס מחקר איכותי, ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן.
  9. כהן-פרידל, ש' (2009). חוברת עזר לתרגול והנחייה לקורס שימושי מחשב, החוג המשולב למדעי החברה, אוניברסיטת בר-אילן.
  10. כהן-פרידל, ש' (2009).לקט מקורות לקורס מחקר איכותי, ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן.
  11. כהן-פרידל, ש' (2010). חוברת עזר לתרגול והנחייה לקורס שימושי מחשב, החוג המשולב למדעי החברה, אוניברסיטת בר-אילן.
  12. כהן-פרידל, ש' (2013). חוברת עזר לתרגול והנחייה לקורס שימושי מחשב, החוג המשולב למדעי החברה, אוניברסיטת בר-אילן.

 

פרסומים בכתבי עת מדעיים:

 

 Yinon Y., Bizman, A., Cohen, S., Segev, A. (1976). Effects of guilt1. 1

       arousal communications on volunteering to the civil guard: A field experiment. Bulletin of Psychonomic Society, 7 (6), 493-494.

   2.    Schwarzwald, J., & Cohen-Fridel, S. (1982). Relationship between academic

      tracking and the degree of interethnic acceptance. Journal of Educational Psychology, 74, 588-597.

3. Schwarzwald, J., Cohen-Fridel, S., & Hoffman, M. (1985). Carry-over of contact  effects from acquainted to unacquainted targets. Journal of Multicultural Development 6 (3R4), 297-311.

   4.   Offir, B., Golub, M.R., & Cohen-Fridel, S. (1993). Attitudes toward    courseware  as a function of high-school student`s creativity level, Informatics and  Changes in Learning A-34, 211-216.

   5.   Offir, B. & Cohen-Fridel, S. (1998). Psychological factor in conducting

      Interactive Distance Learning System. Book Series of the Ausrtian Computer Society, 779-789.

 

   6.   Lifshitz, H., Nissim, S. & Cohen-Fridel, S. (2008) Attitudes of teachers and

        paraprofessionals towards the New Definition of ID and their willingness to   cope with Special Education Law changes. Educational and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities. 43, 514-528.

  7.    Lifshitz, H., Weiss, I., Cohen-Fridel, S. & Glaubman, R. (2009). Why individuals with intellectual disability turn to religion: behavioral and psychological motives of adolescents and adults. Education and Training in Mental  Retardation and Developmental Disabilities, 44, 2, 196-207.

8. . Bodner, A. & Cohen-Fridel, S. (2010). Relations between attachment styles, ageism  and quality of life in late life. International Psychogeriatrics, 22, 1353-1362.

   9.    Dor, A. & Cohen-Fridel S. (2010). Perceived Parenthood: Cross-Cultural

      Differences Between Jewish and Arab Emerging Adults . Journal of Adult            Development, 17(1), 12-19.

10. Dor, A. & Cohen-Fridel S. (2010). Preferred Parenting Styles: Do Jewish and Arab– Israeli Emerging Adults Differ? Journal of Adult Development, 17(3), 146-157.

11. Lifshitz , H., Klein,P., S., & Cohen-Fridel, S. (2010). Effects of MISC intervention    on cognition, autonomy, and behavioral functioning of adult consumers with severe   intellectual disability. Research in Developmenta Disabilities, 31, 881–894.

12. Bodner, E., & Cohen-Fridel, S., & Iancu, I. (2011). Staff Attitudes  towards patients with borderline personality disorder.Comprehensive Psychiatry, 52, 548-555.  

13. Palgi, Y; Shrira, A., Ben-Ezra, M., & Cohen-Fridel, S., & Bodner, E. (2011). The Relationships between Daily Optimism, Daily Pessimism, and Affect Differ in Young and Old. Personality and Individual Differences, 50, 1294-299.

14. Bodner, E., & Cohen-Fridel, S., & Yaretzky, A. (2011). Sheltered Housing or Community Dwelling: Quality of Life and Ageism among Elderly People. International Psychogeriatrics23, 1197–1204.

15. Palgi, Y; Shrira, A., Ben-Ezra, M., Cohen-Fridel, S., & Bodner, E. (2011). The Relationships between Daily Optimism, Daily Pessimism, and Affect   Differ in Young and Old. Personality and Individual Differences, 50, 1294-1299.

  1. Bodner, E., & Bergman, Y.S., Cohen-Fridel, S. (2012). Different dimensions of ageist attitudes among men and women: A multi-generational perspective. International Psychogeriatrics, 24(6), 895-901.
  2. Bergman, Y.S., Bodner, E., & Cohen-Fridel, S. (2013). Cross-cultural ageism: Ageism and attitudes toward aging among Jews and Arabs in Israel International Psychogeriatrics, 25(1), 6-15. 

 

  1. Bodner, E., & Cohen-Fridel, S. (2014). The paths leading from attachment to   ageism. Death studies, 38, 423-429.
  2. Bodner, E., & Cohen-Fridel, S. (2014). The paths leading from attachment to ageism. Death studies, 38, 423-429.
  3. Bodner, E., Bergman, Y. S., & Cohen-Fridel, S. (2014). Do Attachment  Styles Affect the Presence and Search for Meaning in Life? Journal of  Happiness Studies, 15, 1041-1059.
  4. Bodner, E., Cohen-Fridel, S., Mashiah, M., Segal, M., Grinshpoon, A., Fischel, A., & Iancu, I. (2015). The attitudes of psychiatric hospital staff toward hospitalization and treatment of patients with borderline personality disorder. Bio Medical Clinical Psychiatry (BMC Psychiatry), 15(2), 1-12.
  5. Bodner, E., Shrira, A., Bergman, Y.S., & Cohen-Fridel, S. (2015). Anxieties about Aging and Death and Psychological Distress: The Protective Role of Emotional Complexity. Journal of Personality and Individual Differences, 83, 91-96.
  6. Bodner, E., Shrira, A., Bergman, Y.S., & Cohen-Fridel, S., & Grossman, E. S. (2015). The Interaction between Aging and Death Anxieties Predicts Ageism. Journal of Personality and Individual Differences 86, 15-19.
  7. Vahav, H. , Hagoel, H., Cohen-Fridel, S. (2015). Singlehood among Adults with Intellectual Disability: Psychological and Sociological Perspectives. ACTA PSYCHOPATHOLOGICA 1, 1-10.
  8. Hoffman, Y., Cohen-Fridel, S., Bodner, E., Grossman, E., & Shrira, A. (in press).Confidence in the 'Iron Dome' Missile Defense System Combined with a Sense of Resilience Reduce the Effect of Exposure on Posttraumatic Stress Disorder Symptoms Following Missile Attacks. The Journal of Clinical Psychiatry.

 

  1. שורצולד, י., וכהן-פרידל, ש. (1982) פתיחות חברתית בכיתה ההטרוגנית: הקשר למוצא עדתי ומיצב לימודי. מגמות, כ"ו, 421-401.

 


 

הרצאות בכנסים מדעיים:

 

  1. Offir, B. & Cohen-Fridel, S. The utilization of “Open” courseware for developing an Enquiry Approach in the study of non-scientific subjects Conference of the Internationnal Federation for Information Processing, Philadelphia,USA. (1994)..
     
  2. Offir, B. & Cohen-Fridel, S. Creative thinking as a factor in determininig the method of computer in education: Israeli Organization for research in Education. Hebrew University, Jerusalem (1995) . 
     
  3. Offir, B. & Cohen-Fridel, S. Psychological factors in conducting Interactive Distance Learning System. IFIP World Computer Congress, 31, Vienna-Austria, Budapest-Hungary,( August, 1998) .

 

  1. Cohen-Fridel, S. & Rosenwald, M. & Katz, Y. Cognitive and Affective variables promoting learning achievements through developing personal responsibility for learning. International Assoxiation for Cognitive Education and Pschology Conference, University of Tennesse, Tennesse, USA. .( July, 2007).

 

  1.   Dor, A. & Cohen-Fridel, S.   How do you feel about  becoming  a  parent- emerging adults' believes, expectations and concerns,       regarding  parenthood.  School of Eucation Seminar,  Bar-Ilan Unoversity, (October, 2007).

 

  1.   Cohen-Fridel, S.  & Ohayon, S. Jewish Identity and Attitudes toward Israel among Jewish Students from Abroad Studying  in  Israel. Promoting Jewish Literacy in Educational Settings Conference,

           University of Maryland, Baltimore, USA, (September, 2008).

 

  1.    Dor A. & Cohen-Fridel , S. What Would It Be Like to Become a Parent? the 4th Conference on  Emerging Adulthood, Atlanta,       Georgia, USA, (October, 2009).

 

  1.   Cohen-Fridel, S. & Ohayon, S. Jewish Identity and        Attitudes toward Israel: A Comparative Study Secular vs. Non Secular        Jewish Students from Abroad studying in Israel. International Conference on Multiple Identities in Jewish Education.  Oranim College, Haifa, Mandel Institute for Leadership, Jerusalem, Israel, (January, 2009).  

 

  1.   Bodner, E., & Cohen-Fridel, S. On the relations between attachment styles, ageism and Quality of life in late life. Paper presented at the 18 th Biennial Meeting of the Israel Gerontological Society. Tel-Aviv, Israel, (February, 2010).  .

 

  1.  Bodner, E. & Cohen-Fridel, S. The Relations between attachment styles, ageism  and quality of life in late life. The International    

            association  for Relationship Research Conference, IDC Herzliya,

            Israel, (July, 2010).  

     

  1.  Bodner, E., & Cohen-Fridel, S. & Iancu, I. Staff attitudes towards patients with borderline personality disorder (BPD). The 13th European Symposium on Suicide and Suicidal Behaviour. Ilaly, Rome, (September 2010).

  

  1. Cohen-Fridel. S. Attachment Related Differences in Identity Formation  Processes as Manifested in Attitudes towards  Romantic Relations.  Social Research in Identity Formation (SRIF) 18th .     Annual Conference, Daytona beach, Florida, USA, (February, 2011).

 

  1. Bodner, E., & Cohen-Fridel, S. Perceived quality of life and ageism among elderly people living in sheltered housing and in the        community. The 19th European Congress of  Psychiatry, Austria, Vienna, (March 2011).   .

 

  1.  Bodner, E., & Cohen-Fridel, S. & Iancu, I. Staff attitudes towards patients with borderline personality disorder (BPD).  The 19th European Congress of Psychiatry, Austria, Vienna, (March 2011).   


 

  1. Bodner, E., & Palgi, Y., Cohen-Fridel, S. Sharira, A., & Ben-Ezra, M. Attachment measures which predict death anxiety among younger and older adults. Paper to be presented at the 19th Biennial Meeting of the Israel Gerontological Society. Tel-Aviv, Israel, (February, 2012).

 

  1. Bodner, E., & Cohen-Fridel, S.  The paths leading from attachment to ageism. Paper to be presented at the 19th Biennial Meeting of the Israel Gerontological Society. Tel-Aviv, Israel , (February, 2012). .

 

  1. Bodner, E., Bergman, Y.S. & Cohen-Fridel, S. From funk rock to the rocking chair: Ageism along the life cycle. Paper to be presented at the 19th Biennial Meeting of the Israel Gerontological Society. Tel-Aviv, Israel, (February, 2012).

 

  1. Bergman, Y.S. & Bodner, E., & Cohen-Fridel, S.  Meaningful attachment: The effects of attachment patterns and ageism on meaning in life across adulthood. Paper presented at the 30th International Congress of Psychology 2012 - Cape Town, South Africa, (July, 2012).

 

  1. Bodner, E., Bergman, Y.S. & Cohen-Fridel, S.    Ageism in a Middle-Eastern cultural context: differences between Israeli Arabs and Jews. Paper presented at the IACCP 21st International Congress of Cross-Cultural Psychology, Stellenbosch, South Africa  (July, 2012).

      

20.  כהן-פרידל, ש', ישי, ע'. ניצני אוריינות –מחקר השוואתי, בכנס סקריפט, האגודה

         הישראלית לאוריינות, 8-7 יולי, 2002.

 

21.  כהן-פרידל, ש', רוזנוולד, מ', כץ, י'.  משתנים קוגנטיביים ורגשיים כמסייעים ללמידה   

        באמצעות פיתוח אחריות אישית ללמידה.  יום עיון, בית הספר לחינוך אוניברסיטת בר

        אילן, אוקטובר, 2007.

 

22. כהן-פרידל, ש.,  רוזנוולד, מ., כץ, י.  תוכנית לטיפוח אחריות אישית ללמידה בתחילת

       בית הספר היסודי בקרב תלמידים מהאוכלוסיה הבדואית בעלי צרכים מיוחדים.  כנס

       בנושא היבטים רב-מימדיים בקרב אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים – מחקר ויישום, 

       אוניברסיטת בר-אילן, נובמבר 2007.

 

 23.  כהן-פרידל, ש., דור, א.  תפיסת הזהות ההורית- הבדלים בין יהודים לערבים בשלב

        הבגרות הצומחת. כנס יועצים חינוכיים, אוניברסיטת חיפה, בפברואר, 2008.
 

דוחות מחקר:

  1. פרידל. (כהן) ש. טילמן ב. (1993) יעילות פרוייקט מחויבות אישית בביה"ס העל-יסודי. דו"ח מחקר, המכון למחקר וחינוך חברתי, בר-אילן.
  2. צדקיהו, ש., פרידל (כהן) ש. (1993), עמדות הורים כלפי מעורבות בבית-הספר. דוח מחקר, המכון למחקר וחינוך חברתי, בר-אילן.

 

 

Last Updated Date : 28/03/2022