2022 |
זהות אישית ומודעות למגבלה, איכות חיים ואוריינטציית עתיד בקרב בוגרים עם מוגבלות שכלית כפי שהם משתקפים בנרטיבים של סיפורי חייהם |
MA |
וינוגרד-כראדי, מורג |
פרופ' חפציבה ליפשיץ |
2021 |
בחינת היבטים ברמת המיקרו רמת המאקרו וההשקה ביניהם בנרטיבים של בוגרים עם מוגבלות שכלית (אנגלית) |
MA |
אברהם, אילנית |
ד"ר כרמית אלטמן, פרופ' חפציבה ליפשיץ |
2021 |
הקשר בין התפיסה האקולוגית (תקשורת בינאישית ומסוגלות מקצועית) לבין תפיסת בניית תל"א וקידום התלמיד : השוואה בין צוות רב-מקצועי בגני ילדים עם עיכוב התפתחותי לבין גני תקשורת |
MA |
מוקדס, אילה |
פרופ' חפציבה ליפשיץ, ד"ר דליה טל |
2020 |
נרטיבים של סיפורי חיים בקרב בוגרים עם מוגבלות אינטלקטואלית גבולית : זהות אישית, משמעות חברתית, איכות חיים ואוריינטציית עתיד |
MA |
אלרואי סופר, ליאן |
פרופ' חפציבה ליפשיץ |
2020 |
"בקרוב אצלכם" : יחידנות בקרב בוגרים עם מוגבלות שכלית : הרובד האישי (intrapersonal), המשפחתי (interpersonal) והמערכתי (structural) של מודל הסטיגמה |
PhD |
חגואל, חגית |
פרופ' חפציבה ליפשיץ |
2020 |
תרומתה של סדנה לניהול קונפליקטים לפיתוח התנהגויות מקדמות ניהול קונפליקטים בזיקה להון הפסיכולוגי בקרב סטודנטים עם מוגבלות שכלית בהשוואה לסטודנטים עם התפתחות תקינה |
MA |
כהן צברי, דקלה |
פרופ' חפציבה ליפשיץ, ד"ר אסתר איזמן |
2020 |
יחידאות בקרב בוגרים עם מוגבלות שכלית במגזר הערבי השוואה בין נשים לבין גברים מפרספקטיבה של תיאוריות פסיכולוגיות (התקשרות,אינטימיות), תיאוריות מודרניות של יחידאות (בחירה, היעדר הזדמנויות) והבדלים באינטליגנציה הרגשית בין שתי הקבוצות |
MA |
עדילה, מג'דולין |
פרופ' חפציבה ליפשיץ |
2020 |
כושר מוזיקלי, אינטליגנציה וזיכרון בקרב אוכלוסייה עם מוגבלות שכלית התפתחותית בהשוואה לאוכלוסייה עם התפתחות תקינה : קשרים ונתיבי התפתחות (נתיב לקוי, יציב או מתמשך) |
PhD |
פוריה, יפעת |
פרופ' חפציבה ליפשיץ, ד"ר רבקה אלקושי |
2020 |
התפתחות השפה הליטרלית, הפיגורטיבית והנרטיבית בזיקה להתפתחות האינטליגנציה בקרב מתבגרים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית - בהשוואה לנבדקים עם התפתחות תקינה במגזר החרדי : נתיב לקוי, יציב או מתמשך (מפצה) |
PhD |
פרוינדליך, אסתי |
פרופ' חפציבה ליפשיץ |
2020 |
נרטיבים של סיפורי חיים מפי מבוגרים עם אבחנה כפולה של מוגבלות שכלית והפרעות נפשיות זהות אישית, איכות חיים ואוריינטציית עתיד |
MA |
שחר, איילת |
פרופ' חפציבה ליפשיץ |
2020 |
השפעת ההליכה האירובית על יצירתיות שפתית ועל השטף מילולי בקרב מבוגרים עם מוגבלות שכלית ללא אטיולוגיה ספציפית, בהשוואה למבוגרים עם התפתחות טיפוסית |
MA |
שפירא, דוראל |
פרופ' נירה משעל, פרופ' חפציבה ליפשיץ |
2019 |
אינטליגנציה רגשית והון פסיכולוגי בקרב סטודנטים עם מוגבלות שכלית המשתתפים בהעשרה אקדמית מותאמת וסטודנטים עם מוגבלות שכלית המשולבים בקורסים רגילים |
MA |
אבו-סאלח גבאלי, סנא |
פרופ' חפציבה ליפשיץ |
2019 |
סיפורי חיים מפי מבוגרים עם ASD : זהות אישית, איכות החיים העכשווית ואוריינטציית העתיד |
MA |
אחימאיר-כרמל, אסנת |
פרופ' חפציבה ליפשיץ |
2019 |
מיפוי יכולות במעבדים האורתוגרפי-חזותי, הפונולוגי-שמיעתי, וביכולות הזיכרון והקריאה בקרב תלמידים עם מוגבלות שכלית בגילאי 8-15 שנים בעלי רמה נאותה של התנהגות מסתגלת המתקשים בקריאה : (מחקר חלוץ) |
MA |
חאג', עולא |
פרופ' חפציבה ליפשיץ |
2018 |
זיכרון עבודה (פונולוגי, חזותי-מרחבי ומנגנון הבקרה המרכזית) בשלוש רמות עומס קוגניטיבי בקרב סטודנטים עם מוגבלות שכלית הלומדים בהעשרה אקדמית מותאמת וסטודנטים המשולבים בקורסים רגילים |
MA |
מחאג’נה, מונא |
פרופ' חפציבה ליפשיץ |
2018 |
אינטליגנציה רגשית והון פסיכולוגי : השוואה בין בוגרים עם מוגבלות שכלית לבין בוגרים עם התפתחות תקינה |
MA |
מלכה-צמח, יעל |
פרופ' חפציבה ליפשיץ |
2018 |
השפעת התערבות אמונית על העצמת משאבי דת ורוחניות, ועל פיתוח הנחישות והמסוגלות העצמית בקרב מתבגרות עם תסמונת דאון במגזר החרדי |
MA |
מקובצקי, לאה |
פרופ' חפציבה ליפשיץ, ד"ר דליה טל |
2018 |
השפעת גורמים אנדוגניים ואקסוגניים על נתיבי התפתחות זיכרון העבודה הטריאדי בשלוש רמות של עומס קוגניטיבי בקרב מתבגרים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית: הנתיב הלקוי, היציב או המתמשך (מפצה) |
PhD |
קילברג, אסתר |
פרופ' חפציבה ליפשיץ |
2017 |
התפתחות האינטליגנציה והזיכרון בקרב מתבגרים ומבוגרים עם תסמונת דאון בזיקה לשלושה נתיבים: לקוי, יציב או מתמשך (מפצה) ותרומת גורמים אנדוגניים ואקסוגניים למדדים אלה |
PhD |
בוסתן, נעה |
פרופ' חפציבה ליפשיץ |
2017 |
לטרליזציה מוחית ושיתוף פעולה בין ההמיספרות בהחלטה לקסיקלית, בקרב בוגרים עם מוגבלות שכלית ללא אטיולוגיה ספציפית, ובוגרים עם תסמונת דאון בהשוואה לבוגרים עם התפתחות תקינה |
MA |
כהן, בת-אל |
פרופ' חפציבה ליפשיץ, פרופ' נירה משעל |
2017 |
איכות האינטראקציה התיווכית בשיטת ה-MISC, בין הצוות במעונות יום לבין ילדים בעלי מוגבלות שכלית בזיקה לאמונות הצוות כלפי ההתקדמות וההתפתחות של ילדים אלה |
MA |
סוקולובסקי, נטלי |
פרופ' חפציבה ליפשיץ |
2016 |
נתיבי התפתחות האינטליגנציה והזיכרון בתקופת ההתבגרות והבגרות בקרב בעלי מגבלה שכלית בהשוואה לבעלי התפתחות תקינה : שלושה נתיבים אפשריים: לקוי, מקביל או מתמשך |
PhD |
חן, אירית |
פרופ' חפציבה ליפשיץ |
2016 |
ליווי ותמיכה רוחנית של החולה הסופני : תפיסת התפקיד מנקודת מבטו של התומך |
MA |
סבאג-גוטמן, דפנה |
פרופ' חפציבה ליפשיץ |
2016 |
השפעת השתתפות בסדנה בנושא תכנית לימודים המקדמת חינוך אורייני לתלמידים עם מוגבלות שכלית קשה ועמוקה, על עמדות צוות בית הספר כלפי החדרת שינויים, יכולת השתנות קוגניטיבית, תכנון לימודים ועבודת צוות |
MA |
ספיר, אפרת |
ד"ר דליה טל, פרופ' חפציבה ליפשיץ |
2015 |
שימוש במעבדי קריאה - פונולוגי, אורתוגראפי, סמנטי והקשר בקרב ילדים ומתבגרים בעלי מוגבלות שכלית בזיקה לגילם הכרונולוגי והשכלי |
MA |
פרוינדליך, אסתי |
פרופ' חפציבה ליפשיץ, ד"ר ורדה סובלמן-רוזנטל |